Ett stenkast från Fyndet

- inte långt från Mitt i Fågelsången

Plockvarvet

Publicerad 2011-05-03 22:30:00 i Allmänt - vardagsliv,


Plockvarvet, det där man gör 5 min innan läggdax, det
skulle jag gärna byta bort. Vet inte riktigt mot vad, men
jag blir gärna av med det. Hur kan det uppstå så många
öar av prylar från en kväll till en annan, när vi knappt är
hemma på vardagarna??? Jag undrar om vi inte har nåt
slags hemligt besök på dagarna som leker med barnens
grejer och drar fram kläder, tidningar och annat plock på
rent okynnes.

Varannan tisdag är plockvarvet extra viktigt, för dagen
efter kommer räddningen i form av Magda, min städhjälp.
Idag är en sån tisdag. Tittar ut över vardagsrummet och
föstår inte vart allt kommer från Kläder, lego, lönebesked,
veckobrev, tomma plastburkar, rent tvätt, smutsig dito...

Hallå, jag plockade faktiskt igår!!!!

Japp, jag har hemstädning 2 ggr i månaden, och jag har
inga problem alls med det. Ibland får jag bryt på att det
upplevs ok att anlita snickare via ROT-avdraget, men inte
alls är rumsrent att skaffa sig städhjälp via RUT. Men det,
det är en helt annan diskussion förstås.


Brukar du hitta något roligt på plockvarvet, eller har du lejt
bort det?



.

Kommentarer

Postat av: Singelmamman

Publicerad 2011-05-03 23:42:44

Jag plockar och flyttar papper tycker jag, hela tiden. Mina tonåringar ser jag inte så mycket spår av. Det kan jag sakna, de är mest på sina rum.

Postat av: Anguin

Publicerad 2011-05-04 07:23:07

Det är äggvätten som kommer till dig om nätterna. Han drar fram en jävla massa grejer. Det är därför det jämt ligger disk överallt. Och det är därför äggen mystiskt bara är slut när man ska göra pannkakor.

Postat av: -ME-

Publicerad 2011-05-04 10:19:12

Nejdå, plockvarvet är SÅ mitt. Jag lejer ut det till mannen ibland, som övning, men får likförbannat gå efter honom. Han har inget sinne för snyggt, det säger han själv. Ska vi dela på städningen av köket så säger jag "städa köket" och så lägger han en timme och sen kan jag lägga ytterligare en timme, utan problem. Plocket är ännu värre snedfördelat. Men han är en jävel på att bära ved, ställa upp hydroforen och byta däck på bilen.

Postat av: Märtha G

Publicerad 2011-05-04 12:47:04

Håller med! Plocket tar aldrig slut, jag tar upp ett par saker, går till ett annat rum och återställer, där jag sen hittar nästa sak som ska vidare till tredje rummet där något annat ska flyttas på...



Vi har uppenbarligen samma städdag - den här gången tänker jag som alla andra gånger: NU ska det hållas snyggt i två veckor! Hmmmm...



Tack och lov för RUT!

Postat av: Sofia

Publicerad 2011-05-04 16:34:59

Jag vill nog påstå att RUT har räddat mitt äktenskap.

Jag är en pedant utan tid som är gift med en slaver...

Postat av: Susanne

Publicerad 2011-05-06 14:46:30

Jag har också allid funderat på vem de är som stökar till så när vi är borta. Städhjälp står på önskelistan!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

alacs

Mamma till 3 halvtidsboende älskade ungar (10, 9, 3.5). Jobbar som affärssystemskonsult. Periodare vad gäller träning. Älskar vitt. Svag för mörk choklad. Skriver om tankar kring barnen, vuxenlivet, betraktelser i vardagen, med inslag av resor, inredning (sällan just nu) och skilsmässan (inte heller så ofta), eller snarare konsekvenser av den samma.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela