Ett stenkast från Fyndet

- inte långt från Mitt i Fågelsången

Summering 2011, eller framåt?!

Publicerad 2012-01-11 22:04:00 i Personligt - välmående,


Näe, ingen årskrönika. Det har varit ups and downs. Ibland mer av det ena, ibland av det andra. Saker som jag velat har inte hänt. Kanske har jag inte velat tillräckligt mycket. Kanske har jag skyllt på yttre omständigheter. Kanske har det faktiskt varit saker utanför min kontroll som inverkat. Jag vet inte om jag kan dra lärdomar av historien. Jag borde kanske. Vet ju vad som funkar. På vissa fronter i alla fall.

Men jag kan inte påverka det som varit. Bara det som komma skall. Jag hittade ett foto idag. Ett foto taget för knappt 9,5 år sedan. Jag gillar vad jag såg på det fotot. Jag vet inte om jag någonsin kan hitta dit igen, men det är en strävan. Om jag bara ville nog mycket skulle jag kunna vara där, delvis, när 10 år från tillfället infaller. Och det är bara jag som kan nå dit. Jag kan verkligen inte skylla på någon annan. Jag vet att jag kan. Frågan är bara hur mycket jag vill.

Kryptiskt? Ja. Mer än så blir det inte nu.


.

Kommentarer

Postat av: Maja Gräddnos

Publicerad 2012-01-12 08:55:26

Det låter som om någon har en flirt...

:-)

Postat av: Lillasyster

Publicerad 2012-01-12 22:16:35

Är det fotot med blå/grön rutig överdel. Jättefint och jag vet att du kan och jag tror att du vill också! Du är ju på gång nu eller hur!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

alacs

Mamma till 3 halvtidsboende älskade ungar (10, 9, 3.5). Jobbar som affärssystemskonsult. Periodare vad gäller träning. Älskar vitt. Svag för mörk choklad. Skriver om tankar kring barnen, vuxenlivet, betraktelser i vardagen, med inslag av resor, inredning (sällan just nu) och skilsmässan (inte heller så ofta), eller snarare konsekvenser av den samma.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela