Ett stenkast från Fyndet

- inte långt från Mitt i Fågelsången

Min första kärlek

Publicerad 2010-11-15 23:24:14 i Personligt - 30 dagar,


Del 2.
Leif. Kan det ha varit Leif? Eller möjligtvis Ola. Leif, Ola och jag bodde grannar. Gick i samma klass.
Följdes till skolan. Vi gick hela grundskolan tillsammans. Ola och jag spelade slagschack. Och fick
mellis av Olas mormor, som bodde på deras övervåning. Olas föräldrar bor kvar och har precis
bytt gardiner i salongen.

Eller så var det Anders. Han kom till vår klass i 4an. Hade bara ögon för tjejerna i parallellklassen.
Tack vare honom tog jag många år senare ett JSM-guld.

Fast egentligen tror jag det var *. Den första riktiga kärleken. Den som kom precis där påväg in i
vuxenlivet. Den som då inte bara kändes som en flirt. Som faktiskt var den näst längsta. Efter
den till mina barns pappa. Den som kom på snabbvisit igen förra hösten. När jag såväl behövde.
Han kommer alltid att ha en speciell plats i mitt hjärta.


Vem har du stuvat undan på en speciell plats?

.

Kommentarer

Postat av: Lotten

Publicerad 2010-11-16 23:03:07

Åh, ljuva minnen...

Min första kärlek var en kille i nian när jag gick i sjuan. Vi blev ihop, på ett högst platoniskt plan. När det tog slut fanns han kvar hos mig ändå. Länge.

I början av gymnasiet träffade jag sen killen jag var tillsammans med i drygt fyra år inkl sambo med. Vi gick igenom en resa tillsammans och han kommer alltid att ha en särskild plats hos mig.

När vi skiljdes åt kom nummer ett tillbaka igen. Som ett brev på posten. Det var fantastiskt spännande att mera som "vuxen" få upptäcka vad allt det där ålatoniska var egentligen. Vi träffades ett tag innan vi båda kunde förstå att det var inte vi som skulle leva ihop i hundra år... Haha. Tänk att va tonåring. Vilka känslostormar vi gick igenom.



Som sagt ljuva minnen.

Postat av: Ett stenkast från Fyndet

Publicerad 2010-11-16 23:11:15

Åh, när jag tänker efter fanns det ju faktiskt en kille i 8an när jag gick i 7an. Han hade hockeyfrilla och en svart Suzukimoppe och var såååå söt. Om han visste vem jag var? Skulle inte tro det va....

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

alacs

Mamma till 3 halvtidsboende älskade ungar (10, 9, 3.5). Jobbar som affärssystemskonsult. Periodare vad gäller träning. Älskar vitt. Svag för mörk choklad. Skriver om tankar kring barnen, vuxenlivet, betraktelser i vardagen, med inslag av resor, inredning (sällan just nu) och skilsmässan (inte heller så ofta), eller snarare konsekvenser av den samma.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela