Ett stenkast från Fyndet

- inte långt från Mitt i Fågelsången

Gardinhjälp till vardagsrummet!

Publicerad 2007-04-22 20:14:27 i Huset - vardagsrum,

Detta är vårt ena vardagsrumsfönster. Det andra, som skymtar till höger, har bara två rutor. Nu är jag på desperat jakt på gardiner. Skulle helst vilja ha rullgardin i 3 delar, men de två "avdelarna" är bara ca 5 cm breda, och jag undrar om man får plats med två "hållare" bredvid varandra och att en rullgardin ändå täcker fönstret helt? Alla tips och idéer mottages! Som syns på bilden är det inte mycket utrymme mellan respektive fönster och hörnet.

image81

Kommentarer

Postat av: EllaNora

Publicerad 2007-04-23 10:27:56

Vilket härligt hem du har och vilken kul bild på dina grabbar med påskäggshattar!:-)

Postat av: Lillasyster

Publicerad 2007-04-23 10:59:46

Kan ni inte kosta på er att få måttbeställda hissgardiner uppsydda? Det tror jag skulle bli jättefint. Sedan beror det ju på vad ni ska ha på väggarna när ni kommer så långt iofs. Hissgardiner påverkas ju inte av att det är tajt med utrymme in mot hörnet. Det skulle ni ju kunna ha även i "herrummet".

F.ö. jättefina bilder i din blogg.

pok

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

alacs

Mamma till 3 halvtidsboende älskade ungar (10, 9, 3.5). Jobbar som affärssystemskonsult. Periodare vad gäller träning. Älskar vitt. Svag för mörk choklad. Skriver om tankar kring barnen, vuxenlivet, betraktelser i vardagen, med inslag av resor, inredning (sällan just nu) och skilsmässan (inte heller så ofta), eller snarare konsekvenser av den samma.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela