Ett stenkast från Fyndet

- inte långt från Mitt i Fågelsången

Vardagsrum modell -78

Publicerad 2007-04-07 20:33:54 i Huset - inväntar renovering,

Jaha, dags att krypa till korset och visa hur nedervåningen ser ut.

Vardagsrummet får inleda med sin brun/gröna vävtapet och matchande element

image74

Till vänster är utgången mot köket. Väggen bakom TV:n ska på sikt bort, och vi ska öppna upp mot entrén (som döljer sig bakom golvlampan), och trappen till övervåningen.


image75

Tyvärr syns inte färgen på elementet, men den går i ton med tapeten. När vi väl har bestämt oss för färger i rummet i övrigt får nog fotöljen ny klädsel.


image76

Skjutdörrar öppnar upp mot "salongen", som är lite av avställningsyta för närvarande. Svagt rosa tapet, självfallet med matchande element?!

Kommentarer

Postat av: Jennie (S-JJ på AFF)

Publicerad 2007-04-07 23:53:00

Själva färgen i vardagsrummet var väl inte så hemskt egentligen, tycker jag, men det där med vävtapet är ju bara SÅ himla sjuttiotal ;-) Lite nostalgi...
Kul med en knallgrön/turkos fåtölj mitt i allt. Jag förstår att ni vill klä om den, men lite kul ändå.
Lycka till!

Postat av: Anna

Publicerad 2007-09-25 09:47:29

70-tal är ju hur coolt som helst. Är själv en 74:a.

Postat av: matilda

Publicerad 2010-08-20 18:25:39

tycker det var assnyggt med 70tal också. trots att jag är 89a.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

alacs

Mamma till 3 halvtidsboende älskade ungar (10, 9, 3.5). Jobbar som affärssystemskonsult. Periodare vad gäller träning. Älskar vitt. Svag för mörk choklad. Skriver om tankar kring barnen, vuxenlivet, betraktelser i vardagen, med inslag av resor, inredning (sällan just nu) och skilsmässan (inte heller så ofta), eller snarare konsekvenser av den samma.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela