Ett stenkast från Fyndet

- inte långt från Mitt i Fågelsången

Mera enkäter

Publicerad 2007-08-28 01:22:21 i Allmänt - enkäter,

Nu har jag snott en från C och här är mina svar

1.Pratar du fortfarande med personen du kysste första ggn?
** Nix, har inte sett personen på 25 år
2. Har du sett din bästa vän gråta?
** Ja
3. Vilka vitaminer tog du när du var liten?
** Inte en susning
4. Vad åt du senast?
** En minitoblerone - en av de 57 jag vann i lördags
5. Har du fått någon komplimang idag?
** Ja, av yngsta sonen - men den är hemlig!
6. Har du varit med i en rättegång?
** "Nope
7. Är du polare med grannarna?
** Jovars, de på var sida om huset snackar vi med när vi ses, och tvärs över gatan bor barnens dagiskompisar, så de träffar vi ibland
8. Vilka språk pratar din mamma?
** svenska, tyska, italienska, engelska och franska
9. Vilka länder har du bott i?
** Sverige, USA och ett afrikanskt land
10. Senaste piercingen?
** Piercingar saknas. 3+1 öronhål och en tatuering, det får räcka
11. När åkte du bil i mer än 15 minuter senast?
** För en timme sedan, påväg hem från akuten
12. Gay?
** Inte så värst
13. Har du däckat/spytt för att du druckit?
** Har hänt, ja
14. Har du äggat någon?
** I min ungdoms gröna dagar ?!
15. Har du täckt någons hus med toalettpapper?
** Inte  ens lite
16 finns inte.
** Ok.
17. Har du varit på stranden?
** I somras, ja, om vår yttepytte 3-metersstrand räknas
18. Har du haft en stalker?
** Nej tack.
19. Minns du dina/din musiklärares namn?
** Fröken Tropp som jag spelade piano för. Kjell ngt som vi hade på högstadiet
20. Hur bra är din syn?
** Inge vidare. Närsynt än så länge, men snart vänder det väl
21. Har du varit på ett party?
** Jodå, ett par :)
22. Skulle du kunna tänka dig att simma med hajar?
** Det skulle jag inte, nej. Men har en kompis som gärna aktiverar sig med dylika företeelser
23. Vad skulle du säga om jag sa att jag var kär i din bror?
** Skulle nog tycka att det var lite spooky.
24. Har du varit utomlands?
** Ja.
25. Har du sett din bästa vän naken?
** Ja
26. Vilket är det bästa bröllopet du varit på?
** Förutom mitt eget förståss, så tycker jag nog att de flesta bröllop har varit "bäst"
27. Skulle dina föräldrar bli arga om du blev avstängd från skolan pga slagsmål?
** Arga, ja förmodligen. Förvånade, kanske inte (och för att detta svar ska vara relevant måste man alltså gå 25 år bakåt i tiden)
28. Var är dina syskon just nu?
** Hemma och sover
29. Vad var den senaste drömmen som du minns?
** Minns inte. Drömmer inte så mycket nu för tiden, känns det som
30. Vem ringde dig senast?
** Min man
31. Vilken tid gick du upp imorse?
*' 06.45
32. Vad ska du göra i helgen?
** Ha kalas för 4-åringen, igen. Denna gången tillsammans med 5-åriga kusinen 
33. Vad står det i det fjärde smset i din inkorg?
** Några nyheter ännu? (avseende lilla sonen, som fått hjärnskakning och varit på akuten)
34. När var du riktigt sjuk senast?
** Minns inte
35. Vem är den senaste kändisen du tog på?
** I en dröm - Persbrandt. I verkligheten - ingen aning, har inte för vana att ta på kändisar (om jag ens känner igen dem)
36. Vad finns i din bakficka?
** Ludd
37. Har du färglinser?
** Nej, inga
38. Vad gjorde du klockan 2 inatt?
** Sov på hotell - lyxigt värre!
39. Vad är det första du gör på morgonen?
** Drämmer till väckarklockan 3 gånger, sedan går jag upp
40. Vad ska du göra efter det här?
** Gå och pussa på mina barn, sedan hoppa i säng

Kommentarer

Postat av: Lillasyster

Publicerad 2007-08-28 19:42:58

1.Pratar du fortfarande med personen du kysste första ggn?
** Nope, vet att hans namn började på S och att jag var på språkresa i Hastings. Mer behövs kanske inte tilläggas.....
2. Har du sett din bästa vän gråta?
** Ja
3. Vilka vitaminer tog du när du var liten?
** Enomdan, är nog det som jag kan minnas, kommer definitivt ihåg smaken.
4. Vad åt du senast?
** Pyttipanna med stekt ägg och en överbliven chorizo skivad i.
5. Har du fått någon komplimang idag?
** Ja, av mannen som tyckte jag såg väldigt i trim ut trots att det bara var knappt 3 veckor sedan jag födde barn. (men så har Lindex fantastiska gördlar...)
6. Har du varit med i en rättegång?
** Nix
7. Är du polare med grannarna?
** Lite lagom. Har ett toppen äldre par brevid oss som är jättegulliga, sonen har hittat en lekkompis precis tvärsöver oss som har mkt trevliga föräldrar,
sedan är det lite olika sammansättning. Har dock en granne som jag gärna byter bort!!!
8. Vilka språk pratar din mamma?
** svenska, tyska, italienska, engelska och franska
9. Vilka länder har du bott i?
** Sverige, England, Frankrike
10. Senaste piercingen?
** Var nog när jag tog öronhål nr 4. Det räcker mer än väl.
11. När åkte du bil i mer än 15 minuter senast?
**Igår när jag hämtade syster och svåger från Arlanda.
12. Gay?
** Vill jag inte påstå, fast det beror på vad man menar såsom i temporärt eller under inflytande...
13. Har du däckat/spytt för att du druckit?
** Absolut, har både hamnat i polisbil och åkt pendeln hem utan att komma ihåg hur jag faktiskt kom
på den. Men det var mest i min ungdom.
14. Har du äggat någon?
** Förstår inte frågan alls! ;-)
15. Har du täckt någons hus med toalettpapper?
** Nix
16 finns inte.
** Jamen dåså!
17. Har du varit på stranden?
** Japp på Playa del Björnbo.
18. Har du haft en stalker?
** Nej inte direkt förutom en mörkhyad man som ville att jag skulle gifta mig med honom för 10000 kr.
19. Minns du dina/din musiklärares namn?
** Ja, Yvonne D och sedan spelade jag piano för Gunde B.
20. Hur bra är din syn?
** Ser klart på typ 10 cm.
21. Har du varit på ett party?
** Det har väl blivit ett par, fast nu var det ett tag sedan.
22. Skulle du kunna tänka dig att simma med hajar?
** Tycker jag är väldigt onödigt.
23. Vad skulle du säga om jag sa att jag var kär i din bror?
** Skulle kännas väldigt konstigt och måste vara en fråga jag får diskutera med mina föräldrar om. Vad jag vet så har jag bara en syster.
24. Har du varit utomlands?
** oja
25. Har du sett din bästa vän naken?
** Absolut
26. Vilket är det bästa bröllopet du varit på?
** Mitt eget, naturligtvis!
27. Skulle dina föräldrar bli arga om du blev avstängd från skolan pga slagsmål?
** Snarare överraskade eller förvånade, att jag börjat skolan igen på gamla dar.
28. Var är dina syskon just nu?
** Hemma och surfar kanske (eller nattar 2 monster)
29. Vad var den senaste drömmen som du minns?
** Minns inte. Har inte drömt så mkt jag kan minnas på senaste veckorna. Värre var det under graviditeten.
30. Vem ringde dig senast?
** Min syster
31. Vilken tid gick du upp imorse?
*' Har ingen aning då jag var uppe i stort sett mer eller mindre hela natten med en liten plutta som snorade och ammade omvartannat.
32. Vad ska du göra i helgen?
** Ha kalas för 5-åringen, igen. Denna gången tillsammans med 4-åriga kusinen
33. Vad står det i det fjärde smset i din inkorg?
** Sov gott vi rings imorgon. PokY
34. När var du riktigt sjuk senast?
** Minns inte
35. Vem är den senaste kändisen du tog på?
** Prins Håkon (norge)
36. Vad finns i din bakficka?
** Har inga bakfickor
37. Har du färglinser?
** Ja, bruna. Men de använder jag inte.
38. Vad gjorde du klockan 2 inatt?
** Tittade på något dåligt program och ammade lilla E, alternativt skaka på vagnen lite så att hon somnar.
39. Vad är det första du gör på morgonen?
** Ammar lilla E och kollar om mannen sover eller är uppe.
40. Vad ska du göra efter det här?
** Amma E

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

alacs

Mamma till 3 halvtidsboende älskade ungar (10, 9, 3.5). Jobbar som affärssystemskonsult. Periodare vad gäller träning. Älskar vitt. Svag för mörk choklad. Skriver om tankar kring barnen, vuxenlivet, betraktelser i vardagen, med inslag av resor, inredning (sällan just nu) och skilsmässan (inte heller så ofta), eller snarare konsekvenser av den samma.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela