Ett stenkast från Fyndet

- inte långt från Mitt i Fågelsången

2:a advent med julmarknad och Rocky Road

Publicerad 2007-12-10 00:31:46 i Årstider/Högtider - jul,

Tog oss en tur till Sigtunas julmarkand idag och hade verkligen tur med vädret - runt nollan, blå himmel och lite sol. Härligt! Mycket julstämning  med många fina saker. Hade inte tänkt att köpa något,  men kunde inte motstå denna lilla ensembel med vinterklädda barn i sin lilla kupol.

image307
Utan kupa

image308
Med kupan på plats.


Lillasyster lagade julgodis igår, och gissa vem som fick smaka Rocky Road idag?! Jeese, den gick inte av för hackor!!!

Kommentarer

Postat av: Lillasyster

Publicerad 2007-12-10 18:17:19

Den lilla julgruppen är så söt. Ångrar nästan att jag inte slog till jag också. Fast jag köpte mig ju en liten bock :-)

Tror fatiskt att det inte är så många points i Rocky Road, det är ju bara nyttigheter i den, såsom nötter, mörk choklad!

Postat av: alacs

Publicerad 2007-12-11 00:04:38

Å så fick du ju en liten skål :)

Så sant så sant om Rocky Road - fylld med nyttigheter. Och om man äter den när ingen ser på så är den garanterat kalorifri, det har jag hört...

Postat av: Lillasyster

Publicerad 2007-12-11 10:37:41

Ja, det fick jag ju!!!! Den är så söt och den ska jag nog ha min Rocky Road i!

Postat av: Brysselcatarina

Publicerad 2007-12-12 10:41:36

Ah, sa fina sma. Och vilken god o nyttig kaka! Massor av fibrer, som ar bra for matsmaltningen, mork choklad ar bra for hjartat, bittra smaker ar bra for levern (jo det ar sakert!) och att frukt ar godis larde jag mig i skolan for mer an 35 ar sedan. Kram!

Postat av: Sofie

Publicerad 2007-12-12 13:22:07

Men oj, vilka fina! Gulligt i glaskupan :) Kram, Sofie

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

alacs

Mamma till 3 halvtidsboende älskade ungar (10, 9, 3.5). Jobbar som affärssystemskonsult. Periodare vad gäller träning. Älskar vitt. Svag för mörk choklad. Skriver om tankar kring barnen, vuxenlivet, betraktelser i vardagen, med inslag av resor, inredning (sällan just nu) och skilsmässan (inte heller så ofta), eller snarare konsekvenser av den samma.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela