Ett stenkast från Fyndet

- inte långt från Mitt i Fågelsången

Barnen har semester - och vi med!

Publicerad 2007-12-08 23:36:36 i Allmänt - osorterat,

I morse följde jag barnen och deras mormor till Centralen. 10.25 rullade tåget ut från stationen med mig joggandes jämsides. Jag vinkade för fullt, och barnen var helt upptagna med att kolla vad som var nerpackat i deras ryggsäckar. Inget intresse av att vinka hej då till mamma inte...

5 dagar barnfritt! Idag har lillasyster och jag shoppat i Täby; för en gångs skull har jag primärt handlat till mig själv och inte till barnen (även om det blev 2 par jeans till killarna). Nu i kväll har mannen och jag förlustat oss både på restaurang (Mykonos på S:t Eriksgatan, kan rekommenderas) och bar (Bagpipers, Rörstrandsgatan). Skönt att inte känna sig stressad hem till barnvakten! Ändå är vi redan hemma (23.30). Kan det vara åldern??? God mat och billigt!! Kom undan med mindre än 700 för förätt, huvudrätt, en flarra vin (husets) och dubbla espresso. Bagpipers håller oxå väldigt modesta priser. Dessutom fyller de vinglasen ända upp, och inte bara en skvätt på botten. Plus till dem!

Vi kom att diskutera framtida renoveringar av huset (ombyggnad, tillbyggnad, etc) och fyllde nästan duken med skisser. Tur att den var av papper :)

I morgon ska vi lyxa med hotellfrukost, 10 min promenad hemifrån. Ska sitta läääänge och njuta av frukosten - tänk att slippa plocka cherrios från golvet efter maten...

Kommentarer

Postat av: -C-

Publicerad 2007-12-09 12:14:55

Hur underbart lät det inte med f e m dagars barnfritt??! Jag älskar mina barn högt, men kanske inte just nu när vi håller på att bygga pepparkakshus och det är total oreda och ingen ordning alls på någon fläck i huset :(
Grattis - njut av friden!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

alacs

Mamma till 3 halvtidsboende älskade ungar (10, 9, 3.5). Jobbar som affärssystemskonsult. Periodare vad gäller träning. Älskar vitt. Svag för mörk choklad. Skriver om tankar kring barnen, vuxenlivet, betraktelser i vardagen, med inslag av resor, inredning (sällan just nu) och skilsmässan (inte heller så ofta), eller snarare konsekvenser av den samma.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela