Ett stenkast från Fyndet

- inte långt från Mitt i Fågelsången

God Jul!

Publicerad 2007-12-23 23:36:00 i Årstider/Högtider - jul,

Med önskningar om en god jul till er all kommer här mina favoritnissar. Nu tror jag de finns att köpa lite överallt, men dessa små raringar är inhandlade under ett par år på torget i Karlstad. Tror nog att de kan klassas som originalet (?)

image309


image310


image311


Krubban som kommer från min mormor (med änglar från Kenya)

image314


Årets pepparkakshus, designat barnen och deras farmor. Notera fladdermusen i skorstenen!

image312

image313


Och slutligen resultatet av vår brand häromdagen

image315



Kommentarer

Postat av: Brysselcatarina

Publicerad 2007-12-26 12:28:22

God fortsattning pa julen! Ojoj vilken dramatik med den brinnande ljusstaken. Minns nar O var i sexarsaldern och ett ljus foll ner pa koxduken och borjade brinna. Hon sprang efter ljusslackaren (liten tratt pa pinne, allt i massing). Sa ratt tankt anda men lite klent... mamma brandsoldat ryckte ut och resultatet blev en svart flack i tyget bara. PUH!
Sa fina tomtebarna ar, sana vill jag ocksa ha, men nu pa annandagen - som for ovrigt inte firas har sa jag ar pa jobbet - ar iaf jag trott pa julpynt, glogg och julsanger, sa det far bli ett projekt for nasta advent.
Julkramar och smallkarameller till dig och dina tomtenissar!

Postat av: Karin

Publicerad 2007-12-27 19:17:36

Söta smånissar!

Postat av: Hotmh

Publicerad 2010-10-28 11:30:50

Very interesting site. Lots of good information.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

alacs

Mamma till 3 halvtidsboende älskade ungar (10, 9, 3.5). Jobbar som affärssystemskonsult. Periodare vad gäller träning. Älskar vitt. Svag för mörk choklad. Skriver om tankar kring barnen, vuxenlivet, betraktelser i vardagen, med inslag av resor, inredning (sällan just nu) och skilsmässan (inte heller så ofta), eller snarare konsekvenser av den samma.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela