Ett stenkast från Fyndet

- inte långt från Mitt i Fågelsången

Renoveringen har börjat!!

Publicerad 2007-02-04 22:59:00 i Huset - renovering,

Äntligen är det dags! Efter 6 månader i nya huset kan vi inte vänta längre; ursäkterna är slut! Inleder med barnens lekrum, därpå följer sovrummet, och på övervåningen avslutar vi med vårt sovrum. Det innebär inte att våning 2 är klar, men vi har i alla fall kommit en bit på väg.

I torsdags kom vi överens med hantverkaren om att dra igång, och i morgon smäller det. Har tillbringat dagen med att tömma rummet på leksaker och riva den stora garderoben som fanns där. Bakom den har skjutdörren in till killarnas sovrum dolt sig, men nu är den frilagd. Lyckades med att sälja hela schabraket - 30 min efter att annonsen kom ut på blocket var den såld. Så skönt, och ett litet tillskott till renoveringskassan!

Har dessutom plockat ned 5 element som ska in för blästring och målning. Hoppas nu att temperaturen inte halkar allt för långt ned igen. Någon som är intresserad av 2 mossgröna, eller kanske ett rosa??

Kommentarer

Postat av: Anna

Publicerad 2007-09-25 09:39:29

Jag sitter här och bläddrar igenom din blogg. Precis en sån blogg jag måste besöka regelbundet! Hur stort hus har ni? jag tycker det känns som ni har rum överallt =)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

alacs

Mamma till 3 halvtidsboende älskade ungar (10, 9, 3.5). Jobbar som affärssystemskonsult. Periodare vad gäller träning. Älskar vitt. Svag för mörk choklad. Skriver om tankar kring barnen, vuxenlivet, betraktelser i vardagen, med inslag av resor, inredning (sällan just nu) och skilsmässan (inte heller så ofta), eller snarare konsekvenser av den samma.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela