Ett stenkast från Fyndet

- inte långt från Mitt i Fågelsången

Vårfint i köket

Publicerad 2007-03-23 12:50:30 i Årstider/Högtider - vår,

Julstjärnorna har slutligen fått åka till tippen, och lite vårblomster har flyttat in

image43

Streptocarpus, en ny bekantskap som enligt Plantagen ska blomma i 6 månader, och det låter ju trevligt.


image44



image45

Krokus (så mycket kan jag i alla fall)


image46

Orchideer


image47

Inga 30 blommor som pappa och mamma brukar lyckas med, men fint ändå

Kommentarer

Postat av: Caroline

Publicerad 2007-03-23 15:33:13

Jättefint och väldigt vårinspirerande med alla blommor. Ska försöka få till det hemma också, bara jag får upp några fönsterbrädor så underlättar det!

Postat av: -ME-

Publicerad 2007-03-23 19:27:53

Oh, en sån strepto..streptococker..? *s* SÅN vill jag ha! :)

Postat av: Tomas

Publicerad 2007-03-24 16:48:23

Oj, jag vågar inte visa din blogg för Sofie för då känner hon säkert inspirationen flöda och jag har inte tid att tapetsera nu... Jättefint hus! Hoppas allt är bra med er, maila mig gärna.

-Tomas

Postat av: Lotten

Publicerad 2007-03-25 09:50:34

Jättefina bilder! Vad fint det var med alla växterna i matchande krukor.

Måste tillägga att hela ditt hem ser väldigt fint ut och är väldigt inspirerande att se på! Ha en trevlig helg!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

alacs

Mamma till 3 halvtidsboende älskade ungar (10, 9, 3.5). Jobbar som affärssystemskonsult. Periodare vad gäller träning. Älskar vitt. Svag för mörk choklad. Skriver om tankar kring barnen, vuxenlivet, betraktelser i vardagen, med inslag av resor, inredning (sällan just nu) och skilsmässan (inte heller så ofta), eller snarare konsekvenser av den samma.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela