Ett stenkast från Fyndet

- inte långt från Mitt i Fågelsången

Barnens ytterkläder

Publicerad 2007-10-11 22:49:36 i Huset - hall entréplan,


ska hänga här...

Eftersom det är en vitmålad vägg bakom har jag tänkt mig samma tyg som jag ska ha för att dölja vårt "kapprum" - ett tyg i vitt/rött/grått från IKEA. Någon dag, när som helst, ska jag låna lillasysters symaskin och fixa detta. I morgon kanske jag kan köpa en bit tyg till för väggen vid jackorna.

Vi skulle egentligen köpt en hängare på IKEA, men den verkar ha utgått. Så vi "byggde" en själva av en bit ek och de krokar vi hade sedan tidigare. Av någon mystisk anledning saknades en krok när de skulle skruvas fast, så där måste jag komplettera lite på K-Rauta. Tills vidare (användbart tidsbegrepp) har vi bara 8 krokar.

image232


Kommentarer

Postat av: Lillasyster

Publicerad 2007-10-12 09:46:37

Ja, det där blev ju riktigt snyggt. Du är så välkommen att låna min symaskin. Själv ska jag lägga upp gardinerna i sovrummet......någon dag! ;-)

Postat av: C

Publicerad 2007-10-12 12:32:19

Enkelt är snyggt! Märkligt nog sitter jag i detta nu med en exakt likadan krok i handen eftersom den har trillat av vår hängare ;) Tyvärr behöver jag den själv annars hade jag skickat den. Jag ska se om jag kan fota den hängaren under dagen och peta in bilden hos mig.

Lillasyster C; är det bra med dig du nyblifna moder?! Du har ingen blogg eller så btw..? HA det gott!

Postat av: Lotten

Publicerad 2007-10-13 18:39:06

Snygg hängare! Skall du sätta tyget på väggen bakom krokarna... eller missförstod jag..?

Postat av: Karin

Publicerad 2007-10-14 19:30:26

Jättefin hängare. Enkel men genial lösning.

Postat av: C

Publicerad 2007-10-14 21:47:24

Jädrar i min låda vilken fin layout du fick till nu!!! Skitsnygg!

Postat av: -C-

Publicerad 2007-10-14 22:45:09

Den fina layouten var med brödtext till vänster, en jättefin barnsligt stilierad klocka längst upp till vänster och markerat röd i de feta partierna. Nu är det bed-i-bed-time här men jag hoppas verkligen du får tillbaka den igen :)! Kram C

Postat av: Cissi

Publicerad 2007-10-15 21:11:53

Enkel och snygg kroklist...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

alacs

Mamma till 3 halvtidsboende älskade ungar (10, 9, 3.5). Jobbar som affärssystemskonsult. Periodare vad gäller träning. Älskar vitt. Svag för mörk choklad. Skriver om tankar kring barnen, vuxenlivet, betraktelser i vardagen, med inslag av resor, inredning (sällan just nu) och skilsmässan (inte heller så ofta), eller snarare konsekvenser av den samma.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela