Ett stenkast från Fyndet

- inte långt från Mitt i Fågelsången

Nu har jag shoppat!

Publicerad 2007-10-25 00:10:26 i Inredning,

Efter 2 tunga dagar med utbildning har jag shoppat loss lite


image250 
2 st. svarta skärmar - en större till den höga lampan, och en mindre till den lägre


image251 
För matchningens skulle har även det svarta tyget inhandlats.
Ska förvandlas till 2 soffkuddar.


image252
 När vi ändå är inne på tyg, så blev det en bit till gardin i pojkarnas lekrum. Ska anamma tipset att ha ett biligare tyg som grund för gardinen, och sedan ha detta som komplement. Tar nog upp den blå randen i lekrummet som bas.


image253image254 
För att minimera risken för halkolyckor i badkaret byts den gamla mattan ut mot självhäftande fiskar och hajar.


image255
Kunde inte motstå en fågelmataranordning för pet-flaskor inför vintern.
Lite solrosfrön åt småfåglarna kan väl vara lämpligt.

Alla bilder ovan kommer från Formodesign, där jag även handlat.

Som grädde på moset blir det även två zinklådor för blommor ute, inhandlade på Inreda.com. Bild finns i tidigare inlägg.


Ja, det var väl dagens, veckans och månadens shopping, allt på ett bräde.
Bara ett par klick bort. Bekvämt!!

Kommentarer

Postat av: Anna

Publicerad 2007-10-25 15:36:34

Kul med nätshopping. Jag roar också mig med det titt som tätt men då är det mest kläder och böcker jag klickar hem. Det finns ju massvis med roliga shoppingsajter men tyvärr tycker jag att portot ofta är på tok för högt. Men man kanske får räkna med att betala 70 kr för att slippa stiga upp ur soffan när det ska handlas...
Ha det bra!

Postat av: Anna

Publicerad 2007-10-25 23:42:08

Väntar med spänning på att få se reslutaten.

Postat av: Anna

Publicerad 2007-10-26 14:33:15

Det är också snyggt att spänna upp Marimekko-tyget på en skiva och ha som tavla. Själv har jag gjort det i hallen, suveränt för att bli av med studsande ljud.

Postat av: Lillasyster

Publicerad 2007-10-26 20:38:16

Lampskärmarna blev supersnygga i fönster, verkligen. Tror även att du ska se till att få Marimekkotyget sytt dubbelt med ett ljust tyg bakom så att det blir lite stadigare, hellre det än att använda det beiga kuddtyget under. Det blir jättefint, säkert!

Anti-halk skyddet till badet var coolt, men det var väl bara vita. Tyckte att det skulle vara blå med också. Ska nog fixa sådana när vi gör om badet, någon dag.

Tack för middagen förresten, same same får jag äta imorgon antar jag. Mannen somnade med J och jag har inte bestämt mig för om jag ska väcka honom eller inte. E ligger och sover i vagnen och jag sitter i soffan och surfar och dricker vitt vin och har ont i tanden. Sjutton också!

pok

Postat av: alacs

Publicerad 2007-10-26 20:43:24

Hörru, skaffa dig en blogg. Och väck mannen - man ska inte somna oense!!!! Gå åtminstone och puss honom.

Med flit köpte jag bara vita fiskar - men kanske borde köpt blå oxå. Ingen frakt hos dem, så det kanske blir några till. Ska fundera ang kuddtyget!

Postat av: Lillasyster

Publicerad 2007-10-26 21:28:42

Han kom just ner och hämtade ett glas vatten, sovit hos J sedan kl 20 och ville inte ha middag, och vet du, couldnt care less!

Postat av: Karin

Publicerad 2007-10-27 14:45:51

Inget piggar upp en som lite shopping! Skönt att shoppa hemifrån, dock är det lätt att bli lite fartblind....

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

alacs

Mamma till 3 halvtidsboende älskade ungar (10, 9, 3.5). Jobbar som affärssystemskonsult. Periodare vad gäller träning. Älskar vitt. Svag för mörk choklad. Skriver om tankar kring barnen, vuxenlivet, betraktelser i vardagen, med inslag av resor, inredning (sällan just nu) och skilsmässan (inte heller så ofta), eller snarare konsekvenser av den samma.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela