Ett stenkast från Fyndet

- inte långt från Mitt i Fågelsången

Vårt glasskåp

Publicerad 2007-10-11 21:25:35 i Huset - kök,


Inspirerad av era bloggar presenterar jag härmed vårt glasskåp! När vi nu renoverar blir det mycket vitt, framförallt på ytskikten men även till viss del i möblemanget. Detta gamla bokskåp kommer jag dock aldrig att gå lös på med färg. Skåpet är av okänd ålder, men ända sedan jag var liten och såg det hemma hos mormor har jag längtat efter att en dag få ta hand om det.

Mormor, som var inbiten filatelist, hade hela sin frimärkssamling i diverse medicinlådor i detta skåp. På den tiden var det fint hyllpapper på hyllorna, och små tyllgardiner bakom glaset (lådorna var väl inte de vackraste, och behov att dölja dem fanns).

image231

Lite taskig vinkel, men det var för att slippa reflex från lampan över matbordet.


Kommentarer

Postat av: Lotten

Publicerad 2007-10-13 18:37:17

Jättefint skåp! Ett nästan identiskt skåp har min mamma ;-)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

alacs

Mamma till 3 halvtidsboende älskade ungar (10, 9, 3.5). Jobbar som affärssystemskonsult. Periodare vad gäller träning. Älskar vitt. Svag för mörk choklad. Skriver om tankar kring barnen, vuxenlivet, betraktelser i vardagen, med inslag av resor, inredning (sällan just nu) och skilsmässan (inte heller så ofta), eller snarare konsekvenser av den samma.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela