Ett stenkast från Fyndet

- inte långt från Mitt i Fågelsången

Stängning på landet

Publicerad 2007-09-25 23:24:53 i Årstider/Högtider - sommar,

Söndagen tillbringades på landet, där vi stängde för säsongen. Tog in pumpen, bar undan utemöblerna, tömde dasset, tog hem batterierna som ger oss lite belysning på sommaren, tömde skafferiet, plockade ihop studsmattan, och annat som ska göras inför vintern. Hade picknick ute i solen - underbart!!!


image197

Vår lilla stuga, som är så underbar när vädret är fint, och som är så liten när det regnar...


image198

Utsikt!


image199

Lillasysters sovhus i bakgrunden, vårt blivande sovhus närmast. Det byggde vi förra sommaren. Fortfarande endel arbete kvar inomhus, annars är det så gott som klart.


Kommentarer

Postat av: maria

Publicerad 2007-09-25 23:29:57

Vilken mysig stuga!

Postat av: alacs

Publicerad 2007-09-25 23:34:35

Vi älskar vår lilla stuga - försöker vara där 4-5 veckor varje sommar. Röda stugan är på ca 50 kvm, vår sovstuga 20 kvm och syrrans lilla hus 10 kvm (men då ryms en toa oxå). Stugan är från 1700-talet, och har inga moderna faciliteter - verkligen semester när vi är där!!

Postat av: Anonym

Publicerad 2007-09-26 10:11:13

Vilken jättefin timmrad stuga och vilket läge. Vi har okså en röd timmrad stuga.Roligt du gillar mina tavlor.

Postat av: Karin

Publicerad 2007-09-26 21:18:34

Ja, vi gör det mesta själv med lite hjälp av svärfar. har lejt bort plastmattsläggning och dragning av nya vattenrör. Vi har inte råd att leja så det är bara att göra! Kram!!

Postat av: Karin

Publicerad 2007-09-26 21:19:32

Tyget är köpt på Åhléns men det är Almedahls som gör tyget.

Postat av: alacs

Publicerad 2007-09-26 21:33:23

Karin - tack för tyginfo. Ska åka förbi Åhlens i morgon, om det blir en stund över, och kolla "irl", men det jag såg i din blogg var verkligen fint.
Vad gäller renovering - vi har en kille som hjälper oss lite... Min man har fixat kontoret, men det var en "light"-renovering (mer light än hallen). Tror det ligger i allas vårt intresse att vi inte gör allt för mycket själva :)

Postat av: Anna

Publicerad 2007-09-26 23:29:05

Det är bara roligt om du vill lägga in min länk hos dig. Du kommer nog att få allt fler besöker på din blogg...
Jag fick lite dåligt samvete att jag är så slapp på att säga hej så jag var tvungen att göra ett till inlägg. Jag letade länge efter bilden. =)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

alacs

Mamma till 3 halvtidsboende älskade ungar (10, 9, 3.5). Jobbar som affärssystemskonsult. Periodare vad gäller träning. Älskar vitt. Svag för mörk choklad. Skriver om tankar kring barnen, vuxenlivet, betraktelser i vardagen, med inslag av resor, inredning (sällan just nu) och skilsmässan (inte heller så ofta), eller snarare konsekvenser av den samma.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela