Ett stenkast från Fyndet

- inte långt från Mitt i Fågelsången

Julröj! och annat

Publicerad 2008-12-09 12:07:46 i Årstider/Högtider - jul,


Jag är så nöjd med vad som åstadkommits de senaste 24 timmarna!

Besök IKEA - trodde det skulle bli en barnlek eftersom det var måndag, men jag var inte den enda med kupong som gav 100 kr tillbaks på varje tusing. Syftet med besöket? En av killarnas julklappar, nämligen skrivbord, stolar och lampor, plus dörrar till vår Billy. Sedan skickade jag allt med hemtransport (betald av dagens rabatt) och gick nöjd ut i regnet.

       
Satt upp gardinstänger och lampor i vardagsrummet. Skulle eg sytt upp gardinerna oxå, men pga av tidsåtgången (3,5 h - hade räknat med 1,5) för ovanstående besök i stora varuhuset, får de vänta.

Haft besök av, och jagat, hantverkarna som är här och gör garantijobb.

Tagit 2 långa promenader á 1-1,5 h

Varit på BVC och konstaterat att Ebba inte riktigt växer så snabb som hon ska. Dagens siffror är 4520 gr och 56,4 cm - skulle välj legat ca 300 gram och någon cm upp. Kollar igen nästa vecka - det kanske är tidigt i en tillväxtfas.

Röjt i min tröjgarderob och gått igenom 2 lådor med underkläder. En hel del att lämna till Erikshjälpen, övrigt hamnar i brännbart. Skönt med luft i garderoben.

Burit upp och gjort i ordning en liten byrå åt Ebbas kläder. Blev trångt i trådbackarna under skötbordet.

Tagit fram och positionerat mina (barnens...) tomtar, samt förberett för framställning av övrigt pynt. Vill bara invänta att hantverkaren har putsat klart så det inte blir något mer slipdamm.

Krubban med innehåll framställd. Får bo på en hög hylla i Billy i år, så kusin E inte får för sig att äta upp Jesusbarnet :)

Nu ska här skrivas shoppinglista inför söndagens årligt återkommande glöggtillställning.

.

Kommentarer

Postat av: Lillasyster

Publicerad 2008-12-09 14:33:44

Herregud, jag blir alldeles matt av hur mycket du gjort :-)



Jag är glad att sonens ena gardin är uppe. På lunchen idag köpte jag fler öljetter på Hemtex så snart åker andra gardinen upp också. Sedan ska jag sy lite kuddar till E så att hon får det mysigt och planera var Elfasystemet ska hänta i hennes rum, så det blir lite ordning och reda.



Ser fram emot glöggen på söndag. Pok

Postat av: Brysselcatarina

Publicerad 2008-12-11 10:35:38

ojojojoj vad du ligger i, du fantastiska kvinna! man kan inte tro att du har tre (naja - 2 just nu) barn i huset - en nyfodd dessutom - och villa och tradgard och hantverkare och gloggparty. vad tar du for vitaminer egentligen ; )

kramar till er alla

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

alacs

Mamma till 3 halvtidsboende älskade ungar (10, 9, 3.5). Jobbar som affärssystemskonsult. Periodare vad gäller träning. Älskar vitt. Svag för mörk choklad. Skriver om tankar kring barnen, vuxenlivet, betraktelser i vardagen, med inslag av resor, inredning (sällan just nu) och skilsmässan (inte heller så ofta), eller snarare konsekvenser av den samma.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela