Ett stenkast från Fyndet

- inte långt från Mitt i Fågelsången

Nyårsmenyn spikad

Publicerad 2008-12-30 00:14:28 i Mat, bak och dryck,



Vi är tre familjer som brukar fira nyår ihop hemma hos oss. Så även i år. Vi står för huvudrätten, och de andra delar på förrätt och efterrätt.

Vi inleder med en välkomstskål i rosa bubbel (Rotari), vilket vi även dricker till Löjrom med gräddfil och rödlök samt liten toast. Till huvudrätt blir det Kalvfilé med portvinssky från Leva&Bo 4:e advent (Expressen) och så avslutar vi med Lingonparfait.


.

Kommentarer

Postat av: Susanne

Publicerad 2008-12-30 00:58:14

Mmmmmm .... låter jättegott!!

Postat av: Ann-Louise [En bulle ur ugnen]

Publicerad 2008-12-30 08:56:16

Åh, vilken meny!

slickar mig runt munnen

Supergott!

Postat av: Lillasyster

Publicerad 2008-12-30 22:49:52

Och lingonparfaiten står i frysen just nu :-)

Postat av: Anna

Publicerad 2008-12-31 14:20:48

Åh, det låter jättegott! Rotari är mitt favoritbubbel men i år blir det alkoholfritt för min del :)

Gott Nytt År!

//Anna

Postat av: Karin

Publicerad 2008-12-31 20:18:20

Allt låter supergott!



Gott nytt år!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

alacs

Mamma till 3 halvtidsboende älskade ungar (10, 9, 3.5). Jobbar som affärssystemskonsult. Periodare vad gäller träning. Älskar vitt. Svag för mörk choklad. Skriver om tankar kring barnen, vuxenlivet, betraktelser i vardagen, med inslag av resor, inredning (sällan just nu) och skilsmässan (inte heller så ofta), eller snarare konsekvenser av den samma.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela