Ett stenkast från Fyndet

- inte långt från Mitt i Fågelsången

Köket ryker - före och förebilder

Publicerad 2008-01-20 21:04:59 i Huset - kök,

Nu är vi på gång! A's kalas är avverkat, och det tog nog inte mer än 20 min efter att barnen gått så var O i farten och rev kök. Vi börjar med ytterväggens skåp (dvs där vi inte har el och vatten i större omfattning)

Furuspöke á la 78:

image323

Taket rök redan förra veckan.

image324

Idag var det skåpens tur. Platsbyggda... = kofot mannens bäste vän

image325

Dammig värre - 30 års ansamlad smuts bakom en ventilationslist. Nice :)

image326

Kyl och frys i ensam majestät.

Under tiden förvarar vi specerier, och så småningom vardagsporslinet i ett fynd från Blocket (från Blocket var du kommen, till Blocket ska du åter varda).

image327

Mer kommer, någon annan dag (gäller att få tag på hantverkare för
el och vvs oxå!).

Kommentarer

Postat av: -C-

Publicerad 2008-01-20 21:40:16

Men hörru - har du också en egen Byggare Bob?! Coolt!
Jag är grymt avis utan att ens ha sett hur det nya köket kommer se ut, jag vill också ha ett fräscht kök *gråter*!

Postat av: alacs

Publicerad 2008-01-20 22:09:11

Nja, byggare bob á la C är han nog inte, men viljan är god.... Vi vet inte heller hur det nya köket kommer att se ut, men om vi inte börjar riva nu blir det ALDRIG ett nytt kök....

Postat av: Karin

Publicerad 2008-01-21 21:57:47

Fy vad kul att se!!! Jag är lite skadad men jag går igång på riktiga renoveringsbilder, hur kul som helst att se- MER!

Postat av: Anna

Publicerad 2008-01-28 16:11:28

Åh, jobbar din man alltid med bar överkropp =)

Postat av: alacs

Publicerad 2008-01-30 08:37:50

Karin - easy; här skyndar vi långsamt :)
Anna - ja, det gör han :)Nästan alltid (fast det var ingen hit när vi höll på med glasfiber på landet)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

alacs

Mamma till 3 halvtidsboende älskade ungar (10, 9, 3.5). Jobbar som affärssystemskonsult. Periodare vad gäller träning. Älskar vitt. Svag för mörk choklad. Skriver om tankar kring barnen, vuxenlivet, betraktelser i vardagen, med inslag av resor, inredning (sällan just nu) och skilsmässan (inte heller så ofta), eller snarare konsekvenser av den samma.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela