Ett stenkast från Fyndet

- inte långt från Mitt i Fågelsången

Vitvaror så gott som klart!

Publicerad 2008-06-29 00:50:50 i Huset - kök,


Nu har vi nog så gott som bestämt oss för vitvarorna, och om inget oförutsett händer blir det



en fläktkåpa från Fjäråskupan - Focus. Har inte riktigt bestämt oss för 70 eller 90 cm än
och häll och ugn från Siemens; 775501E respektive HB330550S.

Även diskmaskinen blir en Siemens SE46T590SK. En av de få som har flyttbara bestickkorgar - ett krav!!

All denna utrustning kommer att hålla till utmed högra sidan av köket.

Förutom 2 bänkskåp kommer vi till vänster att ha dubbla kyl/frysar, istället för en kyl och en frys. Har fått för mig att det är bättre med 2 lite större kylar, och 2 mindre frysar. Vi har ju en box i källaren. Med två kylar kan man hålla lite olika temp i dem är det tänkt. Husqvarnas QT4620RFX blir vårt val för detta.


Diskbänk är beställd och levererad från Franke - 80 cm bred och 70 djup med två lika stora hoar. Till det har vi införskaffat kranen Garda från FM Mattsson.


Köket i övrigt blir IKEA's Solär och nu är det i princip klart att hantverkarna kommer vecka 34. Återstår att bestämma är golv och kakel. Kakel är inte fullt så bråttom med, men golvet måste ju finnas på plats när de kommer. Det lutar åt Forbos Marmoleum Click, frågan är bara vilken färg?

Eftersom köket är vitt, bänkskivan virrvarr ljus och kakel kommer att vara någon form av vitt tror vi oss till att bli lite vågade med mörkt golv.

Vad tror ni om detta?


Det är färgerna Raven och Volcanic Ash. I vårt fall skulle vi lägga det på diagonalen, och mellan bänkraderna är det bara ca 130 cm som kommer att synas (på 4 meters djup). Har fått låna hem dessa två färger plus Ethernity, så vi ska testa lite och se vad som känns bäst.


.

Kommentarer

Postat av: Isabelle

Publicerad 2008-06-29 02:03:40

Marmoleum Click är bara bäst!!! Jag är sååå nöjd med mina golv. Har en vän som lagt raven och den mörkgråa, Eternity var det va... (snurrig såhär mitt i natten) randigt på bredden. Superfint mellan de motsatta arbetsbänkarna. De har ett parallellkök. Ger en känsla av bredare utrymme mellan bänkarna. Supersnyggt! I alla fall, verkar som om ni har hittat finfina saker till ert kök. Ska bli spännande att se slutresultatet. :-)

Postat av: Lillasyster

Publicerad 2008-06-29 08:12:26

Åh, vad det kommer att bli snyggt ert kök! Ska bli jättespännande att få se slutresultatet. Tycker det verkar super allt ni bestämt er för. Skönt för er att ha kommit så långt!



Kram

Postat av: m

Publicerad 2008-06-29 22:26:33

hej!



jag ska ta en bild av golvet och lägga in på min blogg, kan bli mån eller tisd.

Jag har vita luckor, vitt kakel och mörka virrvarrbänskivor och randigt golv i raven och volcanic ash från marmoleum click. Är jättenöjd med golvet!!

Postat av: Karin

Publicerad 2008-07-02 20:20:57

Det ser ut att bli bra det där. Ni verkar ha tänkt igenom era val.

Postat av: Jonasn

Publicerad 2008-07-04 20:49:55



Märkligt vad folk har lika.... :-)



Jag har samma ugn och häll från Siemens.

Jag har mörk virrvarrbänskiva

Jag har Marmoleum Click Panel, Volcanic Ash

Jag har vit kök, utan yttre handtag ( dock från Kvik )

Jag har Garda 4 från FM Mattsson

Postat av: Carina Bronge

Publicerad 2008-08-22 09:11:00

Åh, snyggt å tack för tipset!

Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

alacs

Mamma till 3 halvtidsboende älskade ungar (10, 9, 3.5). Jobbar som affärssystemskonsult. Periodare vad gäller träning. Älskar vitt. Svag för mörk choklad. Skriver om tankar kring barnen, vuxenlivet, betraktelser i vardagen, med inslag av resor, inredning (sällan just nu) och skilsmässan (inte heller så ofta), eller snarare konsekvenser av den samma.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela