Ett stenkast från Fyndet

- inte långt från Mitt i Fågelsången

Dagens "att göra"

Publicerad 2008-11-04 10:50:19 i Allmänt - osorterat,



Förr i tiden var jag en hejare på att skriva listor för allt. Det var plugglistor - ner på kapitel- och sidnivå; städlistor - rum för rum och VAD som de factor skulle göras i varje rum; presentlistor - dvs. vad som emottagits på jular och födelsedagar, samt vad som avlämnats; shoppinglistor; matlistor; korrespondenslistor - skickade och fådda kort och brev; och helt vanliga kom-ihåg-listor för dagens göromål.

Nu för tiden är jag inte lika manisk vad gäller listor... Men listor är bra! Det är skönt att få bocka av vartefter. Man känner att man åstadkommer något. Och för varje avprickning är man ett moment närmare mål och frid i sinnet.

Idag ska jag dock prestera en lista - mest för att lillfisen är lite sjuk och inte sitt vanliga jag, och därmed inte ligger i korgen och sover, utan hänger på min mage i sele, och jag känner mig lite splittrad tankemässigt. Behöver en lista att bocka av så att allt blir gjort tills ikväll. Den får dock hålla sig på en mer övergripande nivå.

*     Tvätta 5 maskiner - check, halvvägs klart
*     Röja det sista i barnens rum - fast EFTER att de gått och lagt sig så de får en chans att plocka undan själva
*     Se till att det inte ligger 1 miljon ovidkommande prylar i köket
*     Tömma hallen på allt som inte hör dit
*     Steg 1 i garderobsröjning, dvs. ta ut alla kläder och göra en grovsortering
*     Steg 1 i Traderaförsäljning, dvs. fota delar av kläderna

Städningen då? Nej, den kommer Anja och tar hand om i morgon. Därav röj och plock idag!


.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

alacs

Mamma till 3 halvtidsboende älskade ungar (10, 9, 3.5). Jobbar som affärssystemskonsult. Periodare vad gäller träning. Älskar vitt. Svag för mörk choklad. Skriver om tankar kring barnen, vuxenlivet, betraktelser i vardagen, med inslag av resor, inredning (sällan just nu) och skilsmässan (inte heller så ofta), eller snarare konsekvenser av den samma.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela