Ett stenkast från Fyndet

- inte långt från Mitt i Fågelsången

Index skärbräda - flipp eller flopp?

Publicerad 2008-11-09 21:47:44 i Inredning - flipp eller flopp,






4 skärbrädor i en - grönsaker, fisk, kött och tillagad mat

Visst kan man ha 4 vanliga skärbrädor som man använder i samma syfte, men jag gillar konceptet och designen! Frågan är bara om det är värt pengarna?? Hittat den för 790 på Stockhome, och för £37,90 plus porto (kan ev få den levererad till en adress i England - eller hur sis?) och då landar den på £41.85, vilket med dagens pundkurs är ca 530 kronor.

Mer info finns här för den som är nyfiken.

Så, flipp eller flopp?


.

Kommentarer

Postat av: Lillasyster

Publicerad 2008-11-09 22:39:48

Designen snygg

Färgerna läckra

Idéen kul

MEN eftersom de ändå måste diskas ordentligt, vilket jag gör i diskmaskin så känner jag inte att den är värd pengarna för mig. Jag har mina skärbrädor från IKEA som funkar till det mesta.



Kyckling skär jag aldrig på en skärbräda utan använder alltid sax när jag "skär" till bitar just för att det är så känsligt med bakterier. Fisken(pinnarna! ;-) åker direkt i stekpannan och när jag gör lax så använder jag filéer och de åker ner i ugnsformen med en gång.



Tja, så flopp för mig men en ganska trevlig liten flopp om du frågar mig. :-)

Postat av: alacs

Publicerad 2008-11-09 22:48:56

Lillasyster - ash då, vaddå flopp? Du om någon ska väl hålla med mig, va, va,va??!! Men det här med transport från England, är det något som är tänkbart?? Om jag nu tänker att slå till i alla fall, trots din flopp.

Postat av: Lillasyster

Publicerad 2008-11-09 22:54:27

Asch då, varför bry sig om vad JAG tycker!!! :-)

Det beror väl på hur stor den är, det blir en resväska antagligen full av paket till J & E och lite saker jag beställt, men det löser sig nog på ett eller annat sätt. I vilket fall skulle det säkert bli billigare att köpa den i England även ifall man behöver skicka hem den. Vi kollar! Natti natti

Postat av: Brysselcatarina

Publicerad 2008-11-10 11:24:33

Flopp! Jag hejar pa ikea som vanligt. Om man vill ha det har kitet framme kommer det att se ut som det ar leksaker pa koxbanken! Ser stokigt ut om du fragar mig.

My 2 cents - kram!

Postat av: Ann-Louise [En bulle i ugnen]

Publicerad 2008-11-10 14:31:55

Här blir det FLIPP!

Den där måste jag visa Peter. Vi gör alltid tappra försök med olika skärbrädor men till slut blir allt bara pannkaka i alla fall. :P



Kram

Postat av: ninni (turtle)

Publicerad 2008-11-10 15:48:03

Jag tycker den såg både nice och praktisk ut!

Postat av: Karin

Publicerad 2008-11-10 20:36:40

Flopp, vad dyr den var även om den var snygg.

Postat av: Ann

Publicerad 2008-11-10 21:36:54

Kul idé, men jag skulle nog störa mig på flikarna - och så vete sjutton om den är den summan jag vill lägga på skärbrädor. Inte i nuläget i alla fall.

Postat av: Elli

Publicerad 2008-11-14 12:20:55

Flipp, lätt!

Postat av: Mackan

Publicerad 2008-11-27 14:55:57

Det måste vara en flipp! men aningens dyr...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

alacs

Mamma till 3 halvtidsboende älskade ungar (10, 9, 3.5). Jobbar som affärssystemskonsult. Periodare vad gäller träning. Älskar vitt. Svag för mörk choklad. Skriver om tankar kring barnen, vuxenlivet, betraktelser i vardagen, med inslag av resor, inredning (sällan just nu) och skilsmässan (inte heller så ofta), eller snarare konsekvenser av den samma.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela