Ett stenkast från Fyndet

- inte långt från Mitt i Fågelsången

Inte frostfritt längre

Publicerad 2008-11-01 08:22:16 i Trädgård - diverse,



Sol, blå himmel och frost på marken - 1 november bjuder en vacker dag!



Inte riktigt så mycket frost på marken här, men en antydan till vad som komma skall.

Har just konstaterat att löven får ligga till i vår - daggmaskarna får sitt, och vi slipper kratta :) Det som är kvar när aprilsolen värmer gräsmattan får vi väl bli av med tillsammans med första gräsklippningen. Däremot måsta jag ut och sätta tulpanlökarna innan marken fryser till. Ska komplettera lite i en rabatt, och sätta lökar i en rabatt som hittills sett väldigt tråkigt ut i april-maj.

Idag är det annars partaj hos lillasyster som fyller 40 (grattis!!!!). Det ser vi fram emot! Vinterdäck på ska vi också ordna, dock inte med samma mått av entusiasm...


Kommentarer

Postat av: Jenny

Publicerad 2008-11-01 14:41:45

Så du menar att daggmaskarna blir glada om löven får ligga :)! trallar jag slipper kratta löv, jag slipper kratta löv..., men det där med tulpanlökar väljer jag att inte se - ännu en sak jag borde göra.



Hoppas ni får en trevlig dag!

Postat av: Lillasyster

Publicerad 2008-11-02 22:17:59

Tack för födelsedagshyllning och jättefint foto!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

alacs

Mamma till 3 halvtidsboende älskade ungar (10, 9, 3.5). Jobbar som affärssystemskonsult. Periodare vad gäller träning. Älskar vitt. Svag för mörk choklad. Skriver om tankar kring barnen, vuxenlivet, betraktelser i vardagen, med inslag av resor, inredning (sällan just nu) och skilsmässan (inte heller så ofta), eller snarare konsekvenser av den samma.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela