Ett stenkast från Fyndet

- inte långt från Mitt i Fågelsången

Kulor i granen

Publicerad 2008-10-26 11:50:59 i Inredning - flipp eller flopp,



har vi, och för varje år tillkommer en eller ett par kulor som är speciellt framletade. Problemet är inte att ha dem i granen, utan var man har dem under resten av året. Har funderat på att samla på mig "whiskeyrör" - dvs. de kartonger som många whiskeyflaskor kommer i, och ha dessa som förvaring. Alternativet har varit en tom vinkartong, med kryssen kvar i, där man kan trava julgranskulorna på höjden. Just nu ligger de dock i skokartonger med silkespapper runt.

Gissa om jag blev glad när jag hittade denna förvaringslåda på www.inreda.com !! Vad tror ni - Flipp eller Flopp? Är den så bra för julgranskulorna som den verkar, eller en totalt onödig pryl??? Hur förvarar ni era kulor?


Foto www.inreda.com



.

Kommentarer

Postat av: -ME-

Publicerad 2008-10-26 14:41:38

Jag köpte glaskulor på ikea för ett par år sen, ljuvliga tranparenta saker i diverse bubbelgumskulörer. De får ligga i originalaskarna. Samma med andra glaskulor, där har jag varit lite noggrann och sparat askarna. Plastkulorna som vi levt med sen barn, hundar och katter invaderade hemmet, de ligger i en plastkasse helt enkelt. Men det blir nog (??) ordning på våra julgrejor under vintern, för nu ska R:s gamla rum bli förråd och det som är förråd (läs: allmänt skräprum) kommer att bli gäst-/lekrum. Vi vill låna B igen senare i vinter. Senare än vi hoppats, men vi ska överleva också... Och när grejorna ska in i det hälften så stora förrådet så måste det sorteras. Var hyr man billig kontainer månadsvis?? ser galet mycket fram emot att kasta

Postat av: Ann-Louise [En bulle i ugnen]

Publicerad 2008-10-26 20:43:03

Flipp!

Jag har sån oordning på mina plus att de har en tendens att gå sönder...



Lådan skulle göra susen.



Kram

Postat av: Mindy

Publicerad 2008-10-28 10:30:01

Så söt förvarings box med julkullorna :)

Postat av: Ann med Erik -03 & Lovisa -01

Publicerad 2008-11-02 23:10:14

Den vill jag absolut ha! :) Vi förvarar våra i orginalkartongerna, som alla har olika form, verkar det som... Det blir ett pusslande varje år!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

alacs

Mamma till 3 halvtidsboende älskade ungar (10, 9, 3.5). Jobbar som affärssystemskonsult. Periodare vad gäller träning. Älskar vitt. Svag för mörk choklad. Skriver om tankar kring barnen, vuxenlivet, betraktelser i vardagen, med inslag av resor, inredning (sällan just nu) och skilsmässan (inte heller så ofta), eller snarare konsekvenser av den samma.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela