Ett stenkast från Fyndet

- inte långt från Mitt i Fågelsången

På söndag kommer slaktaren

Publicerad 2008-10-30 19:10:59 i Mat, bak och dryck,



och ska hjälpa oss stycka 74 kg älgkviga. Lär bli ca 50 kg kött, varav syster och jag får dela på halva djuret. Tar Ebba med mig och åker till slaktboden så jag kan vara med och märka upp köttet. Annars blir det cirkus när vi ska packa på kvällen - ingen av oss har någon vidare koll på hur olika delar ser ut.

Såhär ska dock älgen styckas




Killen som hjälper oss har jobbat som styckningsmästare, så vi får väl tro att han vet vad han håller på med.


.

Kommentarer

Postat av: -ME-

Publicerad 2008-10-30 20:35:37

Åh, ni får så mycket! Vi är många i jaktlaget och med lite snål tilldelning på djur, så vi landar kanske på 15 kg i år. Det är fanimej det dyraste kött vi äter, med tanke på vad man skulle kunna ta i jaktarrende för den marken. s

Postat av: Ann-Louise [En bulle i ugnen]

Publicerad 2008-10-31 06:17:52

OJ, oj, oj! Lyx med älg!

Säger hon som handlar sitt kött färdigförpackat från Ica. :P



Kram och ha världens bästa helg!

Postat av: m

Publicerad 2008-10-31 22:10:05

Jag får gratulera till den lilla! Verkligen en söt liten tjej! Och jag håller med om att Josef Frank tyg köper man inte lite extra av, men dom är fina!

Gillar även Spira, lite bättre pris på deras tyger.

Trevlig helg!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

alacs

Mamma till 3 halvtidsboende älskade ungar (10, 9, 3.5). Jobbar som affärssystemskonsult. Periodare vad gäller träning. Älskar vitt. Svag för mörk choklad. Skriver om tankar kring barnen, vuxenlivet, betraktelser i vardagen, med inslag av resor, inredning (sällan just nu) och skilsmässan (inte heller så ofta), eller snarare konsekvenser av den samma.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela