Ett stenkast från Fyndet

- inte långt från Mitt i Fågelsången

Buzzador - vad är det? - Förtydligande!!!!

Publicerad 2008-09-02 10:38:40 i Allmänt - osorterat,



Vad är en Buzzador? Vem är en Buzzador? Jag är, och har varit i något år. Du kan bli, om du tycker det är kul att testa nya grejer och prata med dina kompisar om vad du har testat - allt i Marknadsföringssyfte.

Från Buzzadors infosida: Buzzador är Sveriges första och enda mun-till-mun marknadsföringsportal. I takt med att traditionell reklam tappar i effekt och det sker en allt ökad fragmentering av mediekonsumtionen, har konsumentvaruföretagen behov av att hitta nya och mer effektiva marknadsföringskanaler.

Och rent konkret då?

Man får anmäla sig till kampanjer man finner intressanta, och kan hoppa över om man inte tror det är något passande för en själv, eller som man kan tänka sig att prata om (t.ex. var det för ett tag sedan en kreditkortskampanj, men den hoppade jag över eftersom jag inte kunde stå bakom idén). Blir man antagen får man hem varuprover som man antingen testar själv och informerar om, eller delar ut och pratar om.

F.n. är det t.ex. en kampanj om en (elektrisk) sonisk tandborste från Philips.  Jag tycker den är helt guld, även om jag inte direkt ser att mina tänder har blivit vitare som utlovats :) Däremot känns det verkligen rent!!

Om du tycker att det verkar spännande att bli Buzzador får du gärna anmäla dig via mig (men du kan även anmäla dig direkt på deras sida), så får jag en liten extra poäng :) Ju fler poäng man har, desto mer sannolikt är det att man får vara med i nästa kampanj.

Förtydligande: OBS! Det är inget pyramidspel eller liknande och inga pengar inblandade!!!! Exempel på kampanjer jag varit med i är från Kungsörnen då det gällde att prova vit fullkornspasta och en ny sorts pastasås och en site MyDemand där man "prenumererar" på reklammail baserat på vad man är intresserad av. Många kampanjer rör livsmedel och liknande, där man får prover att äta själv och prata om, eller varuprover att dela ut.


.

Kommentarer

Postat av: Ellen

Publicerad 2008-09-14 22:53:50

Det låter spännande! Har anmält mig.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

alacs

Mamma till 3 halvtidsboende älskade ungar (10, 9, 3.5). Jobbar som affärssystemskonsult. Periodare vad gäller träning. Älskar vitt. Svag för mörk choklad. Skriver om tankar kring barnen, vuxenlivet, betraktelser i vardagen, med inslag av resor, inredning (sällan just nu) och skilsmässan (inte heller så ofta), eller snarare konsekvenser av den samma.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela