Ett stenkast från Fyndet

- inte långt från Mitt i Fågelsången

Dag 15 - 25 september

Publicerad 2008-09-25 20:03:02 i Huset - renovering,



Titta!!!! Ser ni vad jag ser? En markant skillnad, och ett kök i blivande! Nu när jag ser vart det bär hän förvånas jag över hur jag stått ut i över 2 år med vårt gamla furukök. Men det är klart man blir hemmablind!

Förebilderna är både från när förra ägaren fortfarande bodde här och var på väg att flytta ut, samt när vi flyttat in (fotot framifrån med julstjärnan).

 


 


 

Väggen längst till höger är borttagen, och dessutom har vi tagit upp en dörr mot biblioteket.


 

De två skåpstommarna som står längst till höger på högra bilden hör inte dit - enbart tillfällig placering. Vi ska bara ha 2 st 80 cm breda skåp till höger om kyl/frysarna

 

Längst till vänster i denna rad står ett 40 djupt skåp på "fel ledd" - detta för att vi inte ville stjäla hela 60 cm på längden, och att vi dessutom bara behövde ett grunt skåp. Ska bl.a. husera micron (man kan se el framdragen i skåpet om man tittar noga)

 

Här är det 2 st 80-skåp som även dessa ska ha enbart lådor. Placerade mitt emot diskmaskinen tror jag det blir perfekt förvaring för porslin.


.

Kommentarer

Postat av: Hallakulle bygger bo

Publicerad 2008-09-25 20:46:27

Vad underbart det måste vara att bli av med all furu! Ser fram emot slutresultatet! =)

Postat av: Linnea

Publicerad 2008-09-26 18:11:18

Vad härligt att se såna tydliga framsteg! Inte långt kvar - vad fort det går för er. :-)

Du har fått mail, det blev ganska stort med bildfiler så kolla så det inte fastnar i skräppostfiltret.. :-) Trevlig helg!

Postat av: Nr. 5

Publicerad 2008-09-26 20:33:30

Så flott det blir. Mye mer åpent og luftig. Blir en drøm å lage mat her nå :)



Klem fra nr. 5

Postat av: Karin

Publicerad 2008-09-26 20:52:15

Ser ut att bli riktigt snyggt!

Postat av: Kastanjen

Publicerad 2008-09-26 22:02:31

Det kommer säkert att bli bra. Det bästa är att man glömmer så fort hur rörigt det var när allt är klart. Själva hade vi micron i tvättstugan när vi byggde om vårt kök. Där lagade vi all vår mat under en kort period.



Jag håller med dig att fruktflugefällorna är absolut läskigt effektiva. Men var kommer de ifrån? Egentligen?

Postat av: alacs

Publicerad 2008-09-26 23:06:20

Tack för peppande kommentarer allihopa!



Ja, det känns skönt att man börjar se slutet på det hela. Första två veckorna som gick åt att "räta upp" köket och dra ny el och vatten kändes lite tröstlösa, men nu är det ju verkligen på G. Jag har redan fyllt kylarna med det som ska in där, och när killarna går i morgon em ska alla lådor torkas ur och jag kan flytta in porslin och livsmedel - hoppas jag!!!

Postat av: Åsa

Publicerad 2008-10-06 08:56:33

Vilken förändring !!!

Köket kommer ju att bli ljust, fint

& modernt !

Ha en bra måndag :-))

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

alacs

Mamma till 3 halvtidsboende älskade ungar (10, 9, 3.5). Jobbar som affärssystemskonsult. Periodare vad gäller träning. Älskar vitt. Svag för mörk choklad. Skriver om tankar kring barnen, vuxenlivet, betraktelser i vardagen, med inslag av resor, inredning (sällan just nu) och skilsmässan (inte heller så ofta), eller snarare konsekvenser av den samma.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela