Ett stenkast från Fyndet

- inte långt från Mitt i Fågelsången

Dag 17 - 27 september

Publicerad 2008-09-27 23:11:01 i Huset - renovering,



Snickarna är klara?! Tror jag! Åtminstone vad jag kan se.... Saknas gör inkopplat vatten och avlopp till diskbänk, blandare och diskmaskin (röris, kommer förhoppningsvis på måndag) och inkopplad häll (måndag?), kakling (plattsättare slutet nästa vecka) och fönsterfoder (vi själva) samt en bänkskiva på vänster sida (inte ens beställd, ca 4-5 v leveranstid), men det är detaljer :)

Tyvärr passade inte micron så som vi tänkt oss, eftersom måttangivelsen på nätet för modellen vi köpt avsåg själva "burken" och då var inte handtaget inräknat, eller den distans om ca 15 mm som krävs bakåt. Men men, vi gillar modellen, så vi får helt enkelt låta den stå som det var planerat, men utan en lucka som döljer. Nålväl, den ser bra ut, så det är inget att skämmas för. Det blir som inbyggnads, fast med en helt annan prislapp.

Har så smått börjat fylla lådor med bestik, tallrikar och specerier, men vill ta mig en funderare innan allt åker in, så kanske man spar en stund på att slippa flytta om i lådorna.

Första byggpizzan, faktiskt. Vi har ju varit hembjudna till svärföräldrarna så gott som varje kväll, men idag kände vi att vi ville äta för oss själva.









           


      


     

Foton privata



.





.

Kommentarer

Postat av: Ann-Louise [En bulle i ugnen]

Publicerad 2008-09-28 11:18:01

Nu svär jag högt. Men fy f*n vad snyggt det blir! ÅH! Ni måste vara helnöjda. :)



Kram och ha en härlig söndag!

Postat av: Karin

Publicerad 2008-09-28 13:34:55

Oj oj oj -fiiiint!

Postat av: alacs

Publicerad 2008-09-28 23:13:42

Tack, tack! Ja, vi är verkligen jättenöjda, även om det är ett par steg kvar tills man verkligen kan känna att köket är klart.

Postat av: Jonasn

Publicerad 2008-09-29 11:33:30



Var inne och läse lite på Byggahus forumet.

Tyckte väl att jag så ett kök där som man kännde igen.



Tycker mycket om ert kök, kanske för att det påminner lite om mitt egna nybygge.



Spotten ovan vask blev kanonbra.



Har följt ert bygge lite annonymt.



Mvh

Jonas

Postat av: Anonym

Publicerad 2008-09-29 12:37:07

Snyggt kök :)

Postat av: Elli

Publicerad 2008-09-29 21:04:24

Men dra mig baklänges på en liten vagn - vad SNYGGT det ÄR!!!

Postat av: Kastanjen

Publicerad 2008-09-29 22:14:53

Det blir jättesnyggt! Det är klart man måste få äta byggpizza någon dag. Äter man bara nyttig mat känns det ju inte som om man byggt något!

Postat av: Karin

Publicerad 2008-09-30 19:42:28

Jag och snart ska du börja om igen, tänk!

Postat av: johanna

Publicerad 2008-10-02 00:43:31

Jag är så förtjust i rutiga golv och tillsammans med allt det andra blir köket fin, fin, fint!

Postat av: Pethra på Inredningsbloggen

Publicerad 2008-10-02 22:58:39

Men Du, vad snyggt det blev, förstår att ni är nöjda. Kanonsnyggt!

Postat av: Hallakulle bygger bo

Publicerad 2008-10-09 07:28:15

Dessa bilder har jag ju missat! Jösses vad fint det blir!!!!!!! Jag gillar alla era val: golv, köksluckor, vitvaror (som inte är vita), bänkskiva, detaljer. Jag flyttar in på en gång! =)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

alacs

Mamma till 3 halvtidsboende älskade ungar (10, 9, 3.5). Jobbar som affärssystemskonsult. Periodare vad gäller träning. Älskar vitt. Svag för mörk choklad. Skriver om tankar kring barnen, vuxenlivet, betraktelser i vardagen, med inslag av resor, inredning (sällan just nu) och skilsmässan (inte heller så ofta), eller snarare konsekvenser av den samma.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela