Ett stenkast från Fyndet

- inte långt från Mitt i Fågelsången

Trädgården väcks ur sin vinterdvala - härligt!

Publicerad 2009-04-14 22:18:08 i Trädgård - vår,



Framsidan (nord-nord-ost) är så gott som klar ur "städhänseende" - det återstår att rycka lite rotskott uppe på grankullen och eventuellt plocka lite fler kottar, men det är inte prioriterat.

Östra sidan börjar bli klar den med. Syrenhäcken, som vi inte rört sedan vi flyttade hit, är gallrad på rotskott, och jag har klippt bort endel döda grenar. Hela häcken är på "vår sida" så jag kan med gott samvete göra vad jag vill med den. Den lilla gräsmatta som finns är inte bara räfsad, den är krattad! Bort mossa bort...

På baksidan, som vetter mot söder, har vi börjat kratta löv; det ligger 7-8 högar spridda, och häcken är grovklippt. Ska gräva upp de häckplantor som växer på utsidan av staketet, och gå efter insidan med sekatör för att hyfsa lite. I vår "fyrkant" måste jorden vändas - det gjorde vi inte i höstas - och så ska höstastern och rosorna klippas. Men sedan så är det dags för det nya!

Vi har tänkt framlänges och baklänges, och är minsta sagt sugna på att anlita Garden by Anna för en trädgårdskonsultation. Jag har en känsla att vi bränner mer pengar i "felinvesteringar" än vad det kostar att anlita dessa tjejer. Eller har någon andra tips på trädgårdsdesigners i Stockholmstrakten (norrort)?

Några saker vet jag med säkerhet att jag vill gå lös på, men mer om det i egna inlägg!


.

Kommentarer

Postat av: Lillasyster

Publicerad 2009-04-14 22:55:50

Tycker det är välinvesterade pengar när ni har så stor trädgård, definitivt!!! Kul och så spännande att få lite profesionella råd!



Kram kram

Postat av: carina bronge

Publicerad 2009-04-15 08:13:38

Gud vad du e duktig! Hur i hela fridens namn orkar/hinner du? Respekt bejby.

Låter roligt med proffshjälp, eller både och, jag är lite klängig med min trädgård (du ser, min trädgård, inte våran...), jag vill att det ska vara min skapelse.....inte alltid (nästan aldrig) till trädgårdens fördel må jag säga. Kram

Postat av: Karin

Publicerad 2009-04-15 10:40:06

Längtar tills vår gräsmatta tinat fram. Tänk att få gå ut på en bar gräsmatt!

Postat av: Karolina (Isaks mamma)

Publicerad 2009-04-15 18:18:25

Kul med trädgårdsprojekt! Vi anlitade Helena Rosenlöf från Rappne. Hon var här två timmar (tror jag), kom med förslag på olika lösningar och gjorde en skiss. Vi blev väldigt nöjda. Grovjobbet la vi ut på en enteprenör och finliret gjorde vi själva.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

alacs

Mamma till 3 halvtidsboende älskade ungar (10, 9, 3.5). Jobbar som affärssystemskonsult. Periodare vad gäller träning. Älskar vitt. Svag för mörk choklad. Skriver om tankar kring barnen, vuxenlivet, betraktelser i vardagen, med inslag av resor, inredning (sällan just nu) och skilsmässan (inte heller så ofta), eller snarare konsekvenser av den samma.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela