Ett stenkast från Fyndet

- inte långt från Mitt i Fågelsången

Fototriss - Rörelse

Publicerad 2009-08-23 10:14:16 i Allmänt - fototriss,


Jag är tillbaks i Fototrissen! Ett långt uppehåll, som har sina randiga och rutiga skäl, är förhoppningsvis till ända. Helenas tema denna vecka - RÖRELSE - gav återigen inspiration att delta.

För er som följt mig i tidigare trissar är motivet inte obekant - min lilla smulpaj - som vid det här laget är 10 månader och alldeles full av rörelse!


Vilken gjädje att slå ihop två klossar och skapa ljud. Att kunna koordinera sina RÖRELSER
så att klossarna träffar varandra och det inte bara blir armar som viftar i luften!




Ny frihet ioch med upptäckten om egen RÖRELSE framåt. "Titta, jag kan krypa!"




Det är med svajiga ben, och en hel del parerande med armarna, men nu rör jag mig uppåt - fritt upp från sittandes på rumpan kan jag stå nästan hur länge som helst. Måste bara våga ta ett kliv framåt och sätta mig i RÖRESLE.




.

Kommentarer

Postat av: Anna susar in..

Publicerad 2009-08-23 10:20:53

Men så bedårande söt..härlig och alldeles oemotståndlig..

Postat av: lilalili

Publicerad 2009-08-23 10:24:08

De är helt underbara dina bilder i veckans triss! Måste jag välja en favorit blir det den första!

Ha en riktigt skön söndag! Kramis

Postat av: Marie Carpe Diem

Publicerad 2009-08-23 10:25:45

Underbar liten sötnos du visar upp :-)

Ja rörelse är en stor del av dagens aktivitet i den åldern...........och många år framöver.

Postat av: Jah Hollis

Publicerad 2009-08-23 10:42:05

Fin bildserie. Jag gillar koncentrationen på den nedersta bilden. Påminner om Peps tonsättning av dikten Di fåste fjeden (De första stegen på skånska).

Postat av: Barbro S

Publicerad 2009-08-23 10:52:34

Ååh, helt bedårande liten smulpaj, med massor av rörelseenergi i kroppen.

Postat av: Anni

Publicerad 2009-08-23 15:10:59

Vilken bedårande smulpaj, den där behöver du inte ha någon grädde på!

Postat av: Famos/Menageriet

Publicerad 2009-08-23 17:27:18

Helt underbara bilder på rörelsetemat!

Vilken liten go´ smulpaj Du har och såå sööt.

Har själv ett barnbarn som är 9 mån. idag och precis lärt sig krypa och ställa sig upp.

Så nu är det mödrarna som får hålla sig i rörelse. Hi Hi!

Ha det så gott och krama lillgrodan från oss!

Postat av: ninni

Publicerad 2009-08-23 19:24:53

Åh vad mysiga foton! Härliga de där rörelsebilderna! Minnen ger det också, dels härliga minnen för er längre fram just de här "händele" grejerna men också ger det mig minnen av de mina - som nu börjar bli stora! Ha det gött med er härliga lilla "unge"

Postat av: Majsan

Publicerad 2009-08-23 19:39:05

Så söt! Härliga rörelser.

Postat av: Charlotta

Publicerad 2009-08-23 20:07:37

Vilket bedårande motiv att fota rörelser hos. Riktigt härlig triss.

Postat av: Nilla

Publicerad 2009-08-23 21:16:12

Vilken bedårande liten triss. Man blir ju helt betagen.

Postat av: Susanna

Publicerad 2009-08-23 22:07:45

Underbart söt smulpaj du har! Tredje bilden är min favorit.

Postat av: Monkan

Publicerad 2009-08-23 22:19:53

Härliga bilder. Vilken sötnos, och så skickliga rörelser :-) Fin triss.

Postat av: ina

Publicerad 2009-08-23 22:28:37

Vilken supersöt liten sessa!

Jag förstår att du har fullt upp med

den lilla och hennes upptäckslusta.

Det är ju rörelse på hög nivå minns när barnen var små



Hos dig blir bild no 1 favoriten, vilken glädje som strålar från henne!



Tack för din fina kommentar och vad roligt att du gillade sista bilden bäst, de flesta verkar föredra mittenbilden hos mig....

Postat av: NatureFootstep

Publicerad 2009-08-24 00:00:15

det måste ha varit en bra triss, för jag upptäckte att jag satt och log. :)

Postat av: Pialotta

Publicerad 2009-08-24 12:37:35

Trevligt att följa barns rörelser.. du har fångat ögonblick på ett sätt som tilltalar mig bildmässigt:-)

Söt som socker är den lilla oxså:-))

Postat av: Bildgatan

Publicerad 2009-08-24 20:11:51

Jag smälter verkligen och förstår ditt val av rörelse motiv. Mina barn var små före digitalkameran och mannen mumlade alltid något om att jag fotade för mycket och inte var det stora variationer på motiven =).

Vad jag minns och ler när jag ser dina "djupa andetag foton", allt som händer med rörelse hos den lilla.



/Bildgatan som också skulle valt ett sådant motiv för snart 28 år sedan och 24.

Postat av: Catarian

Publicerad 2009-08-25 16:17:15

Underbara bilder! Längtar efter er! Kramen

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

alacs

Mamma till 3 halvtidsboende älskade ungar (10, 9, 3.5). Jobbar som affärssystemskonsult. Periodare vad gäller träning. Älskar vitt. Svag för mörk choklad. Skriver om tankar kring barnen, vuxenlivet, betraktelser i vardagen, med inslag av resor, inredning (sällan just nu) och skilsmässan (inte heller så ofta), eller snarare konsekvenser av den samma.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela