Ett stenkast från Fyndet

- inte långt från Mitt i Fågelsången

Kakburkar & padestoler*

Publicerad 2009-02-28 17:51:30 i Inredning,




Y - "Jag håller precis på att betala en kakburk"
C  - "Nej, inte den blågröna/lila??!"
Y- "Ääh, joo??"

Samtalet utspelade sig på mässan när jag äntligen, efter flera månaders letande i Sthlm och annorstädes, hittade en kakburk med diameter 25 cm. Syrran hade oxå sett den men tänkt att hon kunde vänta till senare eftersom väl ingen ville ha en kakburk..




Nästa samtal rörde en piedestal som lillasyster tyckte skulle passa i vårt bibliotek. Det gjorde den:


Padestol - ego 5 år om farmors piedestal


.

Kommentarer

Postat av: Lillasyster

Publicerad 2009-02-28 18:21:21

Vad snyggt det blev med pidestalen!!! :-)

I like!!!



Nu ser jag fram emot goda kakor i din fina stora burk!



Tack för idag.



Kram kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

alacs

Mamma till 3 halvtidsboende älskade ungar (10, 9, 3.5). Jobbar som affärssystemskonsult. Periodare vad gäller träning. Älskar vitt. Svag för mörk choklad. Skriver om tankar kring barnen, vuxenlivet, betraktelser i vardagen, med inslag av resor, inredning (sällan just nu) och skilsmässan (inte heller så ofta), eller snarare konsekvenser av den samma.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela