Ett stenkast från Fyndet

- inte långt från Mitt i Fågelsången

Köp mig, köp mig, KÖP MIG

Publicerad 2009-02-16 21:49:46 i Mat, bak och dryck,



sa den pyttelilla Margarethe-skålen. Vad annat kan man göra? Den är så söt så man blir alldeles till sig i trasorna. 150 ml rymmer den, och det var lite svårt att fota så att pyttigheten syns.




Vad jag ska ha den till? Titta på?! Eller blanda kryddor och sånt innan de pytsas ner i övrig matlagning? Inte vet jag, men den sa Köp mig och Ta med mig hem. Jag hörde det. Faktiskt.


.

Kommentarer

Postat av: -ME-

Publicerad 2009-02-17 02:07:35

Mm, jag vet, jag har också gått och tittat på dem. Jag har den svarta serien och de är sååå söta de där. Men vad ska man ha dem till? Mandel och russin föreslogs det till jul - jag som dricker min glögg ren. 's'



Mejlar du en irl-adress på mejladressen jag lämnar här i inlägget, så kommer ditt halsband bums! :)

Postat av: Karin

Publicerad 2009-02-17 09:55:19

Vi har två av de större och de är värda varenda krona så den kommer säkert till användning. De känns så rejäla tycker jag.

Postat av: Cornelia

Publicerad 2009-02-17 15:22:37

Ha, ha! Ja det e svårt o motstå o köpa grejer ibland :-) Jag har oxå sett de här miniskålarna i olika storlekar o färger, blev oxå väldigt sugen men kunde inte komma på nåt bra användningsområde.

Postat av: InneoUte-Malin

Publicerad 2009-02-17 19:43:19

Margareta-skålarna är en favorit. Har större i samma färg, men nu måste jag ju bara köpa "lillasyster" Margareta också. :-)

Postat av: Elli

Publicerad 2009-02-17 21:24:12

Dah??? Blanda paneringen till strömmingen i såklart! =) Skitsöt!

Postat av: Lillasyster

Publicerad 2009-02-17 22:49:29

Ja, den är verkligen jättesöt och så yttepyttig. Tack snälla för den lilla gröna. Den ska jag nog ha mina snacks i, det blir ju lagom mycket ;-)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

alacs

Mamma till 3 halvtidsboende älskade ungar (10, 9, 3.5). Jobbar som affärssystemskonsult. Periodare vad gäller träning. Älskar vitt. Svag för mörk choklad. Skriver om tankar kring barnen, vuxenlivet, betraktelser i vardagen, med inslag av resor, inredning (sällan just nu) och skilsmässan (inte heller så ofta), eller snarare konsekvenser av den samma.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela