Ett stenkast från Fyndet

- inte långt från Mitt i Fågelsången

Vem är jag?

Publicerad 2009-02-28 21:01:15 i Allmänt - enkäter,



Lite mer info om mig för den som är intresserad!


1) I vilket rum har du din dator? I köket

2) Vad gjorde nu nyss, innan du satte dig vid datorn? Åt middag - köttfärssås och spagetti, och lite rödtjut

3) Vad är din älsklingsmat? Något från grillen, ugnsrostade grönsaker och rött vin

4) Och vad äter du inte, även om kungen bjuder? Lungmos och pölsa

5) Vilken bok läser du nu? Ingen alls - olikt mig!

6) Och vilken ska du läsa härnäst? Knattetimmen av Louise Hallin & Malin Alvén


7) Hur ser en perfekt morgon ut hos dig? Vakna vid halv sju, amma Ebba, gå ned till dukat frukostbord, äta en lugn och stillsam frukost tillsammans med man och barn, gå lugnt och fint till bussen som tar H och mig till dagis, promenad hem i solen.

8) Och hur ser en vanlig morgon ut? Vakna vid halv sju, amma Ebba, yra runt på övervåningen för att få killarna ur säng och i kläderna, yra lite till för att mannen ska gå upp, ruscha ned till odukat bord, duka fram det nödvändigaste, kasta i mig en kopp kaffe, springa till bussen, och sedan en lugn och skön promenad hem :)

9) Vad är en absolut nödvändighet att ha med sig innan du går hemifrån? Ebba, telefon, nycklar och plånbok. Så småningom räknar jag med att kunna avregistrera Ebba som en nödvändighet vid vistelser utanför huset.

10) Och vad räddar du först i fall brand? (när man och barn och husdjur är i säkerhet) Datorn finns säkerhetskopierad utanför huset, så jag säger fotoalbum.

11) När grät du senast, och varför? Häromdagen, när jag fick ett stilla bryt på barnen.

12) Vilken kändis skulle du lätta ditt hjärta för? Pass - tvivlar på att någon kändis vill höra en förortsmorsa lätta sitt hjärta :)

13) Och vem skulle du artigt tacka nej till om han/hon ringde på dörren? Jehovas vittnet - minns en gång på Teknis då dåvarande pojkvän och dennes kompis släppte in två representanter från denna rörelse. De gafflade halva natten.


14) Vilket yrke ville du ha som barn? Som barn - långtradarchaffis för att se världen. Som tonåring - arkitekt för sätta prägel på världen.


15) Och vad blev det av dig? Konsultande civ ek med ingenjörsbakgrund

16) Beskriv ditt första möte med din blivande man/fru. Promenad på Djurgården och fika på Tvillingarnas innan vi hals över huvud kastade oss mot parkeringen på norra Djurgården då jag insåg att parkeringen gått ut för typ 2 timmar sedan...

17) Fem saker du inte kan leva utan? (mat, man och barn är redan medräknat...) Dator, syrran, böcker, björnbo, glasögon - ordningen ej sorterad.

18) Det här är jag stolt över att jag har gjort! Jobbat i Kenya, hoppat bungy jump, hittat mannen på internet, fått 3 troll.

19) En sak jag verkligen skulle haft o-gjord... Måste "härma" min kompis C där och säga att jag skulle villa ogöra alla saker som är ogjorda (minus och minus blir plus)


20) På TV ser jag gärna.... Greys, DH, naturfilmer, nyheterna. Snart är det dax för teletubbies igen, fast det blir väl inte "gärna" jag ser dem, kanske.

21) Men det här tittar jag aldrig på: Dokusåpor


22) Den här sången blir jag glad av att höra i radion! Hm, svårt. Vet inte. Men jag har ett par som väcker väldiga nostalgiska minnen - på gott och ont!

23) Och den här klarar jag inte av. Tekno, House, allt det där som dagens tonåringar lyssnar på. Gissa om jag låter som min mamma nu!!!!

24) Det här skulle jag önska jag hade vetat innan mitt första barn föddes: Att all oro som fanns under graviditeten är en fis i rymden jämfört med nu när de är ute i fria luften!

25) Det viktigaste mina föräldrar har lärt mig/gett mig: Att spara pengar - åter igen, taget från C


25b) Det sämsta mina föräldrar har lärt mig/gett mig: Att spara pengar - ja, ja, hade jag fått svara på den här enkäten före C hade det varit hon som härmat mig.


26) Mitt dolda talang är... hemskt dold. Om jag avslöjar så är den ju inte dold längre!


27) och min värsta ovana är... Envis som synden.

28) Om mina bästa vänner skulle beskriva mig, så skulle de säga att jag är... Glad, envis, snabbtänkt, omtänksam, om-mig-och-kring-mig

29) Min ärliga mamma skulle ha sagt att... Nu kanske du ska tänka på vad du äter...

30) Mina barn däremot säger att... Jag är världens bästa mamma. (sista kopieringen från C)

/alacs.


.

Kommentarer

Postat av: Hammarbycatarina

Publicerad 2009-03-02 09:42:39

Jammen det är ju därför vi tycker så mycket om varann! Kul att läsa dina svar! Vi ses på torsdag!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

alacs

Mamma till 3 halvtidsboende älskade ungar (10, 9, 3.5). Jobbar som affärssystemskonsult. Periodare vad gäller träning. Älskar vitt. Svag för mörk choklad. Skriver om tankar kring barnen, vuxenlivet, betraktelser i vardagen, med inslag av resor, inredning (sällan just nu) och skilsmässan (inte heller så ofta), eller snarare konsekvenser av den samma.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela