Ett stenkast från Fyndet

- inte långt från Mitt i Fågelsången

Semesterplaner

Publicerad 2009-01-06 20:00:13 i Semester - Diverse,



Sommarsemester för oss är lika med "landet", dvs. vårt sommarställe i Sörmland. Där har vi en stuga, ett ide och ett bygge, och där är vi som mest 6 vuxna och numer 5 barn. Stugan är på 40 kvm, och den är störst... Sörmlandssemester är ypperlig om vädret är underbart, som det var över lag i somras. Sommaren 2004 var ett jävulens påfund med regnskurar som höll i sig 15 minuter, men förstörde möjligheterna till utevistelse för de kommande 4 timmarna. Lagomt tills det torkat upp regnade det 15 minuter igen.

Kommande sommar har vi en idé om att åka någonstans. Inte långt, inte utomlands, men kanske Öland? Där har jag bara varit på fel säsong, och t.ex. besökt Paradisverkstaden med min kompis C, Långe Jan och en himla mysig liten  handelsbod/café på östra sidan, ungefär halvvägs. En gång för typ 100 år sedan, eller åtminstone 22, cyklade jag över Ölandsbron på tandemcykel. Jag satt bak och drog nytta av att Hasse inte såg att jag inte trampade...

Har du tips om boende, antingen via förmedlingsbyrå eller någon privat uthyrare, får du gärna skriva en kommentar eller skicka ett mail ( [email protected] ), så kanske vi kan boka något nu under januari. Och ni som bor mellan Stockholm och Öland kan räkna med besök :) Det lär väl bli mot slutet av juli, kan jag tänka mig.


.

Kommentarer

Postat av: Lillasyster

Publicerad 2009-01-07 08:26:14

Sara från högskoletiden bor ju i kalmar och jobbar tror jag på Öland. Kanske kontakta henne, eller så kan jag göra det. Har henne på msn.



Några veckor spenderar ni väl på landet hoppas jag! Vet inte hur länge vi har semester då jag ju inte tjänar in så mycket när jag jobbar 60% men ska ta lite yttepyttdagar också. Fast vi åker väl en sväng till England första veckan i juni och går på Legoland igen.



Postat av: Ann-Louise [En bulle ur ugnen]

Publicerad 2009-01-10 16:55:03

Åh! Då ska jag hålla ögon och öron öppna. Säger till på direkten om jag ser några tips på bra boende.



Kram och ha en härlig helg!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

alacs

Mamma till 3 halvtidsboende älskade ungar (10, 9, 3.5). Jobbar som affärssystemskonsult. Periodare vad gäller träning. Älskar vitt. Svag för mörk choklad. Skriver om tankar kring barnen, vuxenlivet, betraktelser i vardagen, med inslag av resor, inredning (sällan just nu) och skilsmässan (inte heller så ofta), eller snarare konsekvenser av den samma.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela