Ett stenkast från Fyndet

- inte långt från Mitt i Fågelsången

Brev fran Amerika - del 1

Publicerad 2009-06-26 17:49:42 i Allmänt - resor,



Utan vara svenska tecken:)

Tisdag 23 juni
Avfard fran Arlanda vid 14-tiden - Killarna, E, min mamma och jag styr kosan mot Minnesota via Island

19.00 lokal tid - vi har fatt vart bagage och gatt igenom tullen pa Minneapolis/St Pauls flygplats som sista passagerare efter 3+6 timmars flyg, vilket overlag gatt bra. Det ar klart att lite gruff mellan killarna var ofrankomligt och E har bara sovit i korta omgangar, men annars sa..
Min vardfamiljs syster B med man moter oss pa flygplatsen, och B, E och jag ordnar hyrbilen medan de andra aker hem till deras hus.

21.00 - killarna har badat i poolen, vi har atit pizza och de ligger i sina sangar, och svensk tid ar 04 onsdag morgon. Snacka om att jobba pa overtid.

Onsdag 24 juni
Efter frukost och mer bad i poolen packar i in oss i bilen och beger oss mot Willmar, Minnesota. Det ar hett ute (30+) och 15 min in pa resan vraker regnet ned. Sa fortskrider det ungefar en timme medan vi plojer oss genom det platta landskapet dar motorvagen ar kantad av majsodlingar. Plotsligt sol och bla himmel. Vadret andrar sig snabbt over here!

13.00 - anlander Willmar och familjen. Bara Karen ar hemma men vi mots av stora famnen. Kart aterseende efter 15 ar!!! Uppackning, lunch och sa dax for pool igen - nu far vi lov att aka till en pool inne eftersom nyheterna varnar for thunderstorms inom kort. Ovadret ar bara 30 miles vaster ut och vi vill inte vara ute om regnet och stormen drar in. Moter lillasyster Katie med 3 barn vid poolen. Hon vara bara 2 ar nar jag kom till familjen! Vi har varit i kontakt pa FB ett tag, sa vi ar lite uppdaterade om varandras liv :)

Harliga timmar vid poolen ihop med extremt lite somn sista dygnet gor att killarna somnar ovaggade vid 18-tiden, omojliga att vacka nar det vankas BBQ. Ma och jag sitter uppe lange och pratar med Karen. Harligt!! Att det ar 15 ar sedan vi sags marks inte!

.

Kommentarer

Postat av: Lillasyster

Publicerad 2009-06-29 13:29:00

Tack för all uppdatering (på sms och genom pappa). Härligt att höra att ni har det bra och att mamma tycker det är så roligt också. Här är det varmt som busen men de hotar med 13 gr om en vecka, det blir väl lagom till landet och semestern. Längtar efter er! pok

Postat av: Karin

Publicerad 2009-07-02 13:48:30

Jag har en tävling på min blogg, var med och ha chans att vinna en läcker mössa i barn- eller vuxenstorlek!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

alacs

Mamma till 3 halvtidsboende älskade ungar (10, 9, 3.5). Jobbar som affärssystemskonsult. Periodare vad gäller träning. Älskar vitt. Svag för mörk choklad. Skriver om tankar kring barnen, vuxenlivet, betraktelser i vardagen, med inslag av resor, inredning (sällan just nu) och skilsmässan (inte heller så ofta), eller snarare konsekvenser av den samma.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela