Ett stenkast från Fyndet

- inte långt från Mitt i Fågelsången

Tisdagsbulle

Publicerad 2009-03-03 22:08:52 i Mat, bak och dryck,



kallade vi det när vi växte upp. Varje tisdag under fastan gjorde mamma 8 små tisdagsbullar av släta kardemummabullar.

Dessa gröptes ur efter att ett lock skurits av:



Inkråmet blandades sedan med mald mandel, lite florsocker och en skvätt gräddmjölk, om jag kommer ihåg rätt, och detta stoppades tillbaks i bullen. Toppa med vispad grädde, lägg på locket och pudra över florsocker.

Voilá, hemgjorda tisdagsbullar, vilka ska inmundigas med varm mjölk och lite kanel. Idag har svärmor bidragit med själva bullen, men fixet har jag gjort själv. Hade dock inget florsocker. Slank ned ändå!


.

Kommentarer

Postat av: Lillasyster

Publicerad 2009-03-04 07:13:41

Åh så gott och med varm mjölk! Mums!!!

Postat av: Ann-Louise [En bulle ur ugnen]

Publicerad 2009-03-05 20:33:40

Åh hemgjorda. Mums Fillibabba!!! Kan tänka mig att de smakade heeeelt gudomligt. Kramelikram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

alacs

Mamma till 3 halvtidsboende älskade ungar (10, 9, 3.5). Jobbar som affärssystemskonsult. Periodare vad gäller träning. Älskar vitt. Svag för mörk choklad. Skriver om tankar kring barnen, vuxenlivet, betraktelser i vardagen, med inslag av resor, inredning (sällan just nu) och skilsmässan (inte heller så ofta), eller snarare konsekvenser av den samma.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela