Ett stenkast från Fyndet

- inte långt från Mitt i Fågelsången

Rabarber curd - värt besväret?

Publicerad 2009-05-18 08:12:30 i Mat, bak och dryck,



Rensar frysen och hittar några paket av förra årets rabarber. Hittar samtidigt ett recept på Rabarber curd i ICA-kuriren.  Så i lördags kväll fick jag för mig att göra denna curd. Det skvätte och stänkte, och jag hade inte tålamod att vispa i 30 minuter, men den blev ganska ok. Sparar receptet för framtiden, men jag tror jag nöjer mig med rabarberpaj eller  marmelad av årets skörd.





.

Kommentarer

Postat av: Karin

Publicerad 2009-05-19 10:04:32

Postat av: Karin

Publicerad 2009-05-19 10:05:11

Ser att vår rabarber snart är på gång. Kanske en paj till helgen? Rabarbercurden låter god men som du skriver kanske enklare med en paj.

Postat av: Kastanjen

Publicerad 2009-05-23 19:58:17

Det låter nog som det är enklare att smälta rabarber. Eller göra en vanlig paj.



Men jag tror nog att godisglasstårtan är allra godast.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

alacs

Mamma till 3 halvtidsboende älskade ungar (10, 9, 3.5). Jobbar som affärssystemskonsult. Periodare vad gäller träning. Älskar vitt. Svag för mörk choklad. Skriver om tankar kring barnen, vuxenlivet, betraktelser i vardagen, med inslag av resor, inredning (sällan just nu) och skilsmässan (inte heller så ofta), eller snarare konsekvenser av den samma.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela