Ett stenkast från Fyndet

- inte långt från Mitt i Fågelsången

Dina, mina och våra

Publicerad 2009-11-04 08:12:51 i Ny framtid - blandat,


Kalsonger, strumpor, t-shirts, jeans, skärp, pyjamas, långa tröjor, badbyxor, shorts. Hälften till dig, hälften till mig.

Det känns helt absurt. Barnen åker som dammtussar, fram och tillbaks. Kläderna har också åkt fram och tillbaks. Eftersom det är hos mig de finns (kläderna alltså...), så är det på mig det kommer an att ta tag i kläderna. Det har jag inte gjort på 8 veckor.

Jag har haft tid. Det har funnits tillfällen när alla kläder är rena och redo att delas.

Men jag vill inte. Jag har verkligen inte velat. Jag har varit som en struts. Om jag låter bli att dela kläderna kanske det inte har hänt. Att han har flyttat. Att barnen bor halva tiden hos honom. Att de behöver kläder där. Att dessa kläder, om de finns där redan, inte behöver packas 2 gånger i veckan.

Jag vill fortfarande inte. Men jag har börjat.

Idag när pojkarna åkte till skolan, och E lämnades över till sin pappa, lämnades även två kassar med kalsonger, strumpor, t-shirtar och långärmade tröjor över. Kläder som flyttade till honom idag. Det är långt kvar tills alla kläder som ska flytta har flyttat, men jag har i alla fall börjat.

Några kläder ska inte flytta. De ska fortsätta sin vandring mellan våra bostäder. Jackor, kängor. Vinterkläder. Sånt som kostar väl många sköna slantar för att ha i dubbla uppsättningar.


.

Kommentarer

Postat av: Catarina

Publicerad 2009-11-04 14:50:15

kära y, du vet att jag vet hur det känns. det tar tid. det blir så fysiskt. men det är ett sorgearbete, och du skrev så fint om planen som inte blev. men du behöver inte vara tapper, du får vara ledsen. det är jag fortfarande - fast på ett annat sätt.

stor kram från din vän c

Postat av: Carina

Publicerad 2009-11-04 15:15:01

Jag tänker på dig. Kram

Postat av: Lillasyster

Publicerad 2009-11-04 15:50:02

Håller med Catarina... och jag finns här för dig, även ifall jag inte kan känna din smärta och sorg så delar du den med mig ändå eftersom du är min syster. Jag vet att det fortfarande är kämpigt och kommer att vara så ett tag framöver innan det går över i ett annat stadie. Men du är inte ensam, aldrig!!!



Puss och kram

Postat av: Camilla E Lindström

Publicerad 2009-11-04 16:06:12

Hej

Nu har du sista chansen att Vinn en handväska värd 950 kr från Caia of Sweden



Tävlingen pågår tills onsdagen den 4 november kl. 23:59.



Tävla här:http://emring.blogspot.com/2009/10/tavling-vinn-handvaska-fran-caia-of.html



PS. Imorgon startar en ny tävling, då är vinsten en snygg tröja från Jumperfabriken

Mvh Camilla

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

alacs

Mamma till 3 halvtidsboende älskade ungar (10, 9, 3.5). Jobbar som affärssystemskonsult. Periodare vad gäller träning. Älskar vitt. Svag för mörk choklad. Skriver om tankar kring barnen, vuxenlivet, betraktelser i vardagen, med inslag av resor, inredning (sällan just nu) och skilsmässan (inte heller så ofta), eller snarare konsekvenser av den samma.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela