Ett stenkast från Fyndet

- inte långt från Mitt i Fågelsången

Läget

Publicerad 2009-10-30 11:27:02 i Ny framtid - Hus,


Ja, den lilla detaljen är ju inte helt oviktig. Läget. Det är ju som de säger vad gäller ny bostad. De 3 viktigaste sakerna att tänka på är läget, läget och gissa vad? Läget.

Och här är jag ju lite snäv i mina önskemål. Eftersom barnens pappa bor 5 min promenad från Huset, och lillasyster med familj på halva det avståndet, och vi nu har 1 km till skolan, så vill jag ju inte söderut. Norr om leden är önskemålet och för inte så länge sedan dök ju huset som hade allt upp. Allt utom rätt pris. En inte helt ovidkommande faktor. Det sprang iväg så man kan tro att det var en nybliven lottomiljonär eller en lirare med känsla för hästar som köpte kåken. En som inte behövde tänka på om priset var marknadsmässigt.

Var går smärtgränsen?

.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

alacs

Mamma till 3 halvtidsboende älskade ungar (10, 9, 3.5). Jobbar som affärssystemskonsult. Periodare vad gäller träning. Älskar vitt. Svag för mörk choklad. Skriver om tankar kring barnen, vuxenlivet, betraktelser i vardagen, med inslag av resor, inredning (sällan just nu) och skilsmässan (inte heller så ofta), eller snarare konsekvenser av den samma.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela