Ett stenkast från Fyndet

- inte långt från Mitt i Fågelsången

Long time no see

Publicerad 2009-10-04 21:57:59 i Allmänt - osorterat,


ja, det är hur mail/brev till vänner man inte hört av sig på länge brukar inledas...

Själv har jag i princip bara fototrissat senaste månaderna. Livet har varit upp och ned och är väl så i stort fortfarande. Utan att gå in på allt för många detaljer så har senate halvåret (snart i alla fall) varit ett stort kaos, vilket tog sitt praktiska utfall i och med att mina barns pappa flyttade för ca 5 veckor sedan.

Jag bor kvar i vårt fina hus i Fågelsången, men inte allt för länge. Mäklarna har värderat det till belopp som inte faller inom mina möjlighetsgränser, så nu måste vi sälja, och jag hitta något nytt. Eftersom jag vill hålla mig till närområdet är utbudet ganska begränsat - det är antingen bostadsrättstreor på "fel sida" genomfartsvägen, eller villor i 5-6-miljonersklassen som är till salu. Har ringt runt till mäklarna i området för att pejla läget, men ingen av dem har något på inkommande. Känns tufft, minst sagt.

Har faktiskt satt in en annons i lokaltidningen om "önskas hyra", men vem tusan vill hyra ut till en ensamstående (enastående??) mamma med 3 små barn, om än bara på deltid? Snack om "utan betalningsanmärkningar", "goda referenser", etc. - vad är det värt i hyressvängen???

Ska i alla fall försöka blogga lite mer framledes. Fast kanske inte så mycket om renovering och inredning. Har liksom tappat sugen, åtminstone tills vidare.

kram på er alla vänner där ute!

Kommentarer

Postat av: Catarina

Publicerad 2009-10-05 09:20:38

Åh, gött att se dig här igen. Tycker det låter som en bra idé att strunta i huspimp ett tag och använd bloggen till att ventilera tankar, skriva av dig och annonsera efter råd & tips. Det är en tuff tid du har framför dig, men varje dag för dig lite närmare en lösning. Säj till hur vi kan hjälpa till!!!! Stooor kram!

Postat av: InneoUte-Malin

Publicerad 2009-10-06 19:38:54

Vad trist! Förstår att det har varit en jobbig tid och ett trist beslut att fatta. :-( Hoppas att det löser sig med boendet. Förstår att saker som nya kuddar i soffan inte känns som det viktigaste i världen. Gör precis det du orkar - det finns så många måsten ändå som småbarnsförälder. All lycka till dig! :-)

Postat av: Cornelia

Publicerad 2009-10-08 17:48:46

Har sakant dina inlägg men jag förstår dig precis! Hoppas allt löser sig till det bästa o lycka till med att hitta nytt boende sär ni kommer trivas!



Kram!

Postat av: Lidingömamman

Publicerad 2009-10-11 20:25:29

Nej vad tråkigt! Inte nog med allt som hänt men sedan ska du behöva oroa dig för boendet. Jag håller verkligen tummarna för att du hittar ett nytt boende så snart som möjligt. Jag förstår att det känns hemskt just nu men jag lovar att det kommer att bli bättre med tiden.



Kram, Lidingömamman

Postat av: Kiki

Publicerad 2009-10-11 23:09:55

Hoppas du har haft en riktigt skön och givande helg! :) Ang ditt bostadsletande - tänk på att nämna det för alla, man vet aldrig var man får napp! Lycka till!

Kram K

Postat av: Ann-Louise [En bulle ur ugnen]

Publicerad 2009-10-13 10:01:38

Skickar en hel hög med kramar till dig!

Förstår att allt måste kännas jättetufft just nu. Uffa. Håller tummarna stenhårt för att allt ska ordna sig fort. Kram



Postat av: kenth

Publicerad 2009-10-13 17:31:44

Hej!

Jag har renoverat och byggt nytt kök allt är klart, förutom att det saknas tapet och den har utgått sökt överallt har du en knapp rulle över av Y.T.A - 4754 så köper jag den och vi kan leva lyckliga resten av livet ;o)

Postat av: Karin

Publicerad 2009-10-16 10:07:33

Styrkekramar till dig!

Postat av: Anna

Publicerad 2009-10-22 22:51:01

Styrkekramar från en föredetta ensamstående trebarnsmorsa. Det kommer att bli bra och då när stormen har lagt sig så är du så stark att du kan ta ner månen och man mår så braaaa. Och det är en merit som kan läggas till i CV.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

alacs

Mamma till 3 halvtidsboende älskade ungar (10, 9, 3.5). Jobbar som affärssystemskonsult. Periodare vad gäller träning. Älskar vitt. Svag för mörk choklad. Skriver om tankar kring barnen, vuxenlivet, betraktelser i vardagen, med inslag av resor, inredning (sällan just nu) och skilsmässan (inte heller så ofta), eller snarare konsekvenser av den samma.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela