Ett stenkast från Fyndet

- inte långt från Mitt i Fågelsången

Planering - Kök, del 2

Publicerad 2010-04-20 09:49:54 i Freja - kök,


Ett litet förtydligande av förra köksinlägget:

L är ett Linneskåp och både detta och G (garderob) är redan borttagna. Detta för att kunna förlänga köksväggen så att allt jag vill ha med får plats (t.ex. 120 cm mellan häll och ho) på arbetssidan. G kommer att finnas kvar som ett grunt skåp med dörr från lilla hallen in mot badrummet.

Jag får 3*80 cm extra lådutrymme i form av ett extra bänkskåp jmf med nuvarande hus. Dessutom får jag ett 40 cm fullhöjdsskafferi, vilket jag inte har idag. Det jag tappar är lite hyllmeter (knappt 1,5) från min 3*3-anordning idag mot de 4 bänkskåpen i vardagsrummet, men jag vinner å andra sidan 1,8 m i de små skåpen över arbetsbänken på kylskåpsväggen. Så nettot är plus mot idag :)

Att jag tappar en hel matkällare, ja, det får jag hitta andra sätt att kompensera för. T.ex. får jag ju en ypperlig vind som kan svälja julsaker, extrastolar, och annat som idag bor i källaren.


.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

alacs

Mamma till 3 halvtidsboende älskade ungar (10, 9, 3.5). Jobbar som affärssystemskonsult. Periodare vad gäller träning. Älskar vitt. Svag för mörk choklad. Skriver om tankar kring barnen, vuxenlivet, betraktelser i vardagen, med inslag av resor, inredning (sällan just nu) och skilsmässan (inte heller så ofta), eller snarare konsekvenser av den samma.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela