Ett stenkast från Fyndet

- inte långt från Mitt i Fågelsången

Vänner

Publicerad 2010-04-23 13:44:48 i Allmänt - vardagsliv,


Under de gångna dagarna har jag gjort 2 nya bekantskaper. Eller rättare sagt, en ny och en nygammal.

Den nya är en tjej jag haft kontakt över nätet med, via varandras bloggar, under något år. Av en slump upptäcktes att hon bor i närheten av Lund och hon bjöd in till träff när hon hörde att jag skulle söderut. Vi träffades, det klickade, och när vi 3 timmar senare skiljdes åt konstaterade vi att tiden flugit iväg, och att det nästan var som att träffa en gammal vän.

 

Den nygamla är min studiekompis B från de första högskoleåren. Hon och jag fann varandra första dagen på första föreläsningen, och därefter höll vi ihop som lång och lerhalm i två år. Hon var min motor vad det gällde att lägga in den där extra växeln på studierna, och jag var väl kanske lite av ledsagare till studentlivet på festfronen… Så var jag borta ett år, och när jag fortsatte pluggandet var hon nästan klar, lämnade högskolelivet, började jobba och flyttade så småningom från stan. Kontaken upphörde, tyvärr. Många år hade passerat när vi ”blev vänner” på FB, och nu när det var dags för jobb härnere bestämde vi oss för att ses. Jäklar i min lilla låda – det var bara att plocka upp där vi lämnade av. För kanske 15 år sedan. Vilken trevlig kväll!!! Så himla kul att ses igen! Tack B till dig, mannen och lillkillen - jag hoppas vi ses snart igen, du är välkommen norrut när som helst!


Har du funnit några nya vänner på senaste tiden?


.

Kommentarer

Postat av: Kiki

Publicerad 2010-04-23 16:24:09

Ja jösses, så trevliga vi är i Skåne! :)

Mitt svar på din fråga är ju ganska givet - vi hittade ju varandra... :)

Den senaste tiden känner jag också att många av mina kompisband har förstärkts, kanske samtidigt som min egen självkänsla har stärkts.



Man blir varm i magen av vänner iaf!



Ha en skön helg!

Postat av: Bitte

Publicerad 2010-04-23 20:02:58

Tack själv Ylva, Det var en jättetrevlig kväll och jag blev verkligen glad att vi upplevde det på samma sätt dvs vi startade där vi slutade för 15 år sedan.. Sköt om dig. Jag lovar att återkomma med tapetnr.

Postat av: linfors

Publicerad 2010-04-23 20:49:38

Det är härligt med vänner. Har inte stiftat några nya bekantskaper just för tillfället. Men vem vet vad framtiden har att erbjuda? Låter ju lovade om man läser dagens inlägg!

Postat av: Maria

Publicerad 2010-04-24 23:44:22

Jag har hittat dig och det är jag så jädrans glad för :)!!! Kram

Postat av: Mitt i Fågelsången

Publicerad 2010-05-01 09:43:28

Och vad är jag för vän som missar att tacka för alla fina ord?! Får väl ursäkta mig med att veckan som gått varit mer än lovligt galen. Idag pustar jag ut och tar nya tag inför morgondagen - då om något kommer jag att tänka på vad mina vänner betyder för mig!!!!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

alacs

Mamma till 3 halvtidsboende älskade ungar (10, 9, 3.5). Jobbar som affärssystemskonsult. Periodare vad gäller träning. Älskar vitt. Svag för mörk choklad. Skriver om tankar kring barnen, vuxenlivet, betraktelser i vardagen, med inslag av resor, inredning (sällan just nu) och skilsmässan (inte heller så ofta), eller snarare konsekvenser av den samma.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela