Ett stenkast från Fyndet

- inte långt från Mitt i Fågelsången

Back to reality

Publicerad 2010-08-15 22:49:01 i Semester - Diverse,


Sommaren är slut.

Fel. Semestern och ledigheten är slut. Sommaren hänger förhoppningsvis med en stund till.

Gjorde något oväntat i år, och var på landet i 4 omgångar. Den sista omgången var helt oplanerad. yr.no varnade för regn i 4 av 5 dagar.

Verkligheten ville annat. Sol. 27 grader. Bad. Grillkvällar. Trevligt sällskap. Fullt på badpontonen. Nyfunna släktingar. En helt underbar avslutning på en bra sommar. Milsvidd från förra sommaren. Den kommer jag knappt ihåg.

I morgon börjar jobbet. Verkligheten kallar. Men det ska bli kul att jobba igen, efter 6 veckors ledighet. Måste tillstå att det suger lite i jobbtarmen. Faktiskt.

Tomt på barn blir det hemma. De är hos sin pappa 5 dagar. Men jag får gäster. Först M, P och T 2 nätter. Fast de ska roa sig själva på dagarna. Sen kommer långväga gästen A.  Hon är på 10 dagars Sverigebesök ända från Australien. Ska bli roligt att ses igen!


Är din sommar slut?


.

Kommentarer

Postat av: Anguin

Publicerad 2010-08-16 07:12:08

Jag höll på att spy när jag steg upp i morse. Trots att jag bara varit ledig en vecka.

Postat av: Lillasyster

Publicerad 2010-08-16 12:02:39

Ja visst var det ett helt fantastiskt trevligt avslut på vistelesen på landet! Jag är så glad att vi tog en tur till. Vår "nyfunna" kusin m barn visade sig vara otroligt trevlig, besöktet av E med dotter E var mysigt och fredagkvällen när vi helt plötsligt var 17 personer (7 vuxna och 10 barn) var hur kul som helst.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

alacs

Mamma till 3 halvtidsboende älskade ungar (10, 9, 3.5). Jobbar som affärssystemskonsult. Periodare vad gäller träning. Älskar vitt. Svag för mörk choklad. Skriver om tankar kring barnen, vuxenlivet, betraktelser i vardagen, med inslag av resor, inredning (sällan just nu) och skilsmässan (inte heller så ofta), eller snarare konsekvenser av den samma.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela