Ett stenkast från Fyndet

- inte långt från Mitt i Fågelsången

Hon har blommor i sitt hår

Publicerad 2010-08-17 19:04:14 i Personligt - jag själv,


Hon har blommor i sitt hår. Kommer ni ihåg den? Här har ni en som inte har blommor, men väl silver i sitt hår... Eller hade.

"Mamma, jag tycker att det är vackert med allt silver du har i håret"
- H, snart 7 år

Fast mamma själv tycker inte att det är speciellt kul att ha silver i håret (typ runt ansiktet, i luggen); jag är ju för tusan bara 29. Och dessutom hade jag tvåfärgat i övrigt. En utväxt färgning från i vintras.

Så sagt och gjort så tog jag en tur till min Weronica, ett par månader "over due". Definitivt fattigare, men ack så fin, kom jag därifrån 2,5 timme senare. I grunden en färg som är nära min egen, och så lite "solkyssta" slingor. Lite uppklippt bak, men ändå att längden är kvar. Mycket nöjd var jag.

2 timmar senare träffar jag barnen hos sin far.

"Mamma, du är verkligen jättefin i randigt hår. Men var är silvret?" - samma H, fortfarande snart 7 år


När var du hos frissan senast? Och blev det bra?


.

Kommentarer

Postat av: Louise

Publicerad 2010-08-17 20:27:14

Härligt att vara uppskattad och vacker precis som man är.

Postat av: Lillasyster

Publicerad 2010-08-17 22:27:53

Sist jag var där var 29 mars och gjorde lite slingor och klippte mig och blev sisodär 1300 kr fattigare. Tänkte boka in en tid till strax före födelsedagen någongång i slutet av oktober för en ny omgång. Tycker jag ser rätt hyfsad ut i håret ändå.

Postat av: -ME-

Publicerad 2010-08-18 13:54:06

Måndag!! Jag ska dit på måndag!! Du såg ju i min fejjanstatus vad den lilla bortbytingen sa; "OJ, vad VITT!!". Ja. Där fram, typ främre halvan av hela skallen, där är det mer än 1/3 kritvitt. Jag vet nog jag vem jag skyller det på. 'blänger på bortbyting'

Postat av: Ett stenkast från Fyndet

Publicerad 2010-08-27 09:01:38

@ Louise - ja visst är det väl!!!



@ Lillasyster - ja, du är jättefin i håret!!!



@ -ME- blev det bra? Du får uppdatera foto på fejjan!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

alacs

Mamma till 3 halvtidsboende älskade ungar (10, 9, 3.5). Jobbar som affärssystemskonsult. Periodare vad gäller träning. Älskar vitt. Svag för mörk choklad. Skriver om tankar kring barnen, vuxenlivet, betraktelser i vardagen, med inslag av resor, inredning (sällan just nu) och skilsmässan (inte heller så ofta), eller snarare konsekvenser av den samma.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela