Ett stenkast från Fyndet

- inte långt från Mitt i Fågelsången

Nystart

Publicerad 2010-08-10 12:52:57 i Ny framtid - välbefinnande,


Tja, inte var det 1 januari och löften till höger och vänster förra veckan. Men det var nästan precis 6 månader tills jag fyller sådär lite halvjämnt. Nej, inte alls jämnt, men asch då, fyller gör jag likväl.

Och det var när jag stod på löpbandet på SATS som jag tänkte att såhär kan det inte fortsätta. Jag är inte bekväm i mig själv fn. 6 veckors uppehåll efter vårens goda ansträngningar har satt sina spår, ihop med det liv man lever på semestern... Så nu är det dags för MÅL.

På min nästa födelsedag ska jag, med hjälp av bättre matvanor, ökad motion och mer sömn (jo, det sista lär påverka oxå) stå si sådär 12 pannor lättare. Och med nästan 26 veckor på mig så ska det inte vara ett problem. öht.

Jag vet inte om jag tänker skriva något om mina ansträngningar här. Inte regelbundet iaf. Vi får väl se.


Du håller väl tummarna?


.

Kommentarer

Postat av: Stina

Publicerad 2010-08-10 17:40:20

Jag håller tummarna och hejar på dig! Och kanske kan vi hjälpas åt att peppa varandra.. Har faktiskt lustigt nog just 12 kilo jag ska ha bort jag med! Har satt julen som mål för att ha klarat det.

Postat av: Lotten

Publicerad 2010-08-10 20:43:54

Jag håller självklart tummarna!

26 veckor, vart hamnar du då? Vi kanske kan hjälpas åt. Jag har själv några som ska väck. Fast snarare 8 är det som gäller för mig.

Heja dig!

Postat av: Kompisen C

Publicerad 2010-08-10 20:52:05

Räkna med mig och båda mina tummar! Du klarar det såklart och sedan kommer du inte att minnas att den där som hade 12 pannor till ens var du själv! kramar

Postat av: Ett stenkast från Fyndet

Publicerad 2010-08-11 07:56:13

Stina, Lotten och Kompisen C - tack för pepp!!! Och Stina & Lotten, klart vi ska fixa det här!! 26 veckor blir början på feb. Då fyller jag, och då är det tänkt att vi nog ska ta oss en resa till solen, barnen och jag. Ev inkl min syster och hennes barn.

Postat av: Lotten

Publicerad 2010-08-14 23:26:57

Så härligt. Då kanske jag ska sätta mål tills jag fyller jag med. Det råkar vara någon vecka in i februari också nämligen.

Då ska visst båda barnen gå på dagis också. Fy, är det så nära verkligen...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

alacs

Mamma till 3 halvtidsboende älskade ungar (10, 9, 3.5). Jobbar som affärssystemskonsult. Periodare vad gäller träning. Älskar vitt. Svag för mörk choklad. Skriver om tankar kring barnen, vuxenlivet, betraktelser i vardagen, med inslag av resor, inredning (sällan just nu) och skilsmässan (inte heller så ofta), eller snarare konsekvenser av den samma.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela