Ett stenkast från Fyndet

- inte långt från Mitt i Fågelsången

Regn = Städdax!

Publicerad 2010-08-02 15:16:45 i Allmänt - vardagsliv,


Jaha, så återupptas bloggandet efter semestervilan med något så trivialt som städning. Har ju inte varit hemma på 3 veckor, men nog tusan behövs det städas. Det är dop i faggorna, och innan dess ett par dagar på landet igen, så det är lika bra att vara förberedd.

Men eftersom startsträckan för städning är lite lång, så får det som sagt bli några rader här. Och vad gäller städning så städade jag faktiskt min handväska en regning eftermiddag på landet, och fann då följande:

Nycklar – till kassaskåp, syrrans hus, extra bilnyckel och nyckel till As cykel

Pengar – liggandes löst, i plånbok och i börs. Svenska, danska och brittiska mynt och sedlar, plus en fuskfemma för kundvagnen

Elektroniska prylar – laddare och headset till mobil, kortdosa SHB samt ett kamerabatteri och –laddare, för att inte tala om larmnyckeln till larmet i gamla huset

Kvitton – garantikvitto till utemöbler, faktura från AdLibris, pantkvitton för tomglas

Kuponger – rabattkupong för blöjor, förköpshäften för SL (4 för vuxna, 2 för barn…) och lokaltrafiken i Köpenhamn, rabatt hos HM, K-Rauta och ica, samt ett stämpelkort för Andys lekland

Smink/Hygien – mascara, lypsyl, läppstift, tandtråd, ob, hårsnodd, en flaska Issey Miyake och locket till en annan parfymflaska, barntandborste, engångstandborste och 5 alvedon, varav 2 för barn, och Es halsband som hon norpat från kusinen

Solglasögon – 2 par (mina och dotterns)

Diverse – 3 ljusmanchetter, 3 skruv till en klädhängare som redan är uppsatt (med vilka skruv?), 1 okänd skruv, 1 tom plastpåse, tuggummipaket, en legoplupp, klisterhäfte från Statoil för att samla till fotboll och 2 pennor (en funkade inte) och medlemskort i Landslagets fotbollsskola (inte mitt)

Väskan är ca 27*27 cm, så det är ingen resväskemodell.


Vad har du i din väska? Och du som är kille, var förvarar du alla livets nödvändor när du är iväg??


.

Kommentarer

Postat av: Kdan

Publicerad 2010-08-02 18:19:26

Hmmm.... jag har en otroligt välstädat handväska. Rensar den ofta, alltid faktiskt. Där finns inget annat än mobil, läppstift, nycklar, plånka. Nåt USB brukar oxå finnas.

Postat av: Anguin

Publicerad 2010-08-03 07:41:32

Alltså... Jag har plånbok och mobil i bakfickan. Nycklar i ena framfickan. Du antyder att det finns mer saker man måste ha med sig?

Postat av: Ett stenkast från Fyndet

Publicerad 2010-08-03 08:17:00

@Kdan - väskan brukar vara mer städad än såhär, men i den hamnade nu senast allt jag kom på i sista minuten inför resan till landet..



@Anguin - måsten? Tja, några sådana förutom plånka, mob och nycklar kan jag nog tänka mig :) Kolla den uppdaterade listan http://alacs.blogg.se/2010/august/staddax-uppdatering.html



Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

alacs

Mamma till 3 halvtidsboende älskade ungar (10, 9, 3.5). Jobbar som affärssystemskonsult. Periodare vad gäller träning. Älskar vitt. Svag för mörk choklad. Skriver om tankar kring barnen, vuxenlivet, betraktelser i vardagen, med inslag av resor, inredning (sällan just nu) och skilsmässan (inte heller så ofta), eller snarare konsekvenser av den samma.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela