Ett stenkast från Fyndet

- inte långt från Mitt i Fågelsången

Vill ha barn

Publicerad 2010-08-29 19:46:01 i Ny framtid - välbefinnande,


Nej, nej, nej, inte jag alltså. Men väldigt många killar man hittar på diverse dejtingsiter vill ha barn.

Status Barn - Inga, men vill ha.

Jag har 3 finfina barn som med största sannolikhet kommer att tycke det är toppen den dagen mamma har en kille. Någon gång i framtiden. Jag har 3 finfina barn. Det räcker. Jag är jättenöjd med mina 3 guldklimpar.

Jag har svårt att se att jag kan träffa en kille med status barn - inga, men vill ha. För det är inte mina barn han vill ha. Han vill ha EGNA barn. Som kan föra hans gener vidare. Som är avlade av honom.

Men jag närmar mig 45. Min kropp ska inte husera fler barn. Mitt sinne ska inte göra plats för ytterligare en arvinge. Han får träffa en ung tjej. En tjej som har hela barnproducerandet framför sig. Men varför tittar han på min profil? Varför får jag mail? Varför är jag intressant? Det är ju inte direkt så att jag döljer min situation.

De där killarna i min ålder, och uppåt, som har annan barnstatus än ovan, har i många fall Status Barn - Utflugna. Har svårt att tro att de vill få 3 gryn på halsen varannan vecka. Och jag vet inte om jag känner mig redo för utflugna 25-åringar. Söndagsstek i timmerkojan, liksom...

Var är alla killar runt 45 med småskolebarn???


Vill du ha fler barn? Fler än du har alltså? Med någon annan än den som är medförälder till dina nuvarande barn?



.

Kommentarer

Postat av: Lotten

Publicerad 2010-08-30 00:11:08

Här är det färdigproducerat. Med samma man eller annan (gud förbjude). Är fullt nöjd med mina två stjärnor. Vill få tid för både dem och mig själv någon gång ibland. För att inte tala om relationen också ;-)



Lycka till med dejtandet.

Kram

Postat av: malve

Publicerad 2010-08-30 00:23:01

Jag har haft en väldans tur: en 38-åring utan barn som hemskt gärna vill ta sig an mina tre vildingar. Pratade om det där med barn rätt tidigt så att det inte blir så att det senare tar slut för att han vill ha barn men inte jag. Och han känner att det inte är så viktigt.



Men kanske att jag ändrar mej...är ju trots allt precis fyllda 37...

Postat av: Anonym

Publicerad 2010-08-30 08:30:51

Hehe..du skrev i ett tidigare inlägg att du var 29 (eller är det jag som är snurrig...?)vilket jag trodde på, och tänkte att hon har varit effektiv och hunnit med mkt :).

Postat av: Ett stenkast från Fyndet

Publicerad 2010-08-30 08:38:29

@Lotten - Tack!



@Malve - var hittade du honom ;)



@ - inser att ;) saknades efter siffran 29 i inlägget http://alacs.blogg.se/2010/august/hon-har-blommor-i-sitt-har.html Å andra sidan trodde jag det framgått i tidigare inlägg att jag är långt från 29... Närmare 40+, drygt...

Postat av: Stina

Publicerad 2010-08-30 22:34:10

Tja.. jag tror att en hel del av dem skriver så fast de kanske inte vill ha barn ändå, de skriver så för att inte skrämma bort kvinnor med barn.

Jag har ju träffat några fina killar utan barn, och faktiskt har ingen av dem varit särskilt måna om att skaffa just egna.. Om de ångrar sig om fem år vet man ju inte, men vem säger att man fortfarande träffar dem om fem år? ELler om det blir allvar, så kanske barn prioriteras bort i deras värld ändå. Alla har inte en inneboende drift att sätta egna barn till världen!



Kram!

Postat av: Ett stenkast från Fyndet

Publicerad 2010-08-30 23:19:14

@ Stina - hoppas du har rätt:) För att i någon mån reducera fixet med att få ihop veckor med och utan barn, så är det förstås så att det skulle underlätta om en eventuell framtida partner inte har små barn, det är sant.



Nåväl, vet inte om jag är direkt redo för dejting iaf än, så jag kanske inte ska bry mina tankar allt för mycket...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

alacs

Mamma till 3 halvtidsboende älskade ungar (10, 9, 3.5). Jobbar som affärssystemskonsult. Periodare vad gäller träning. Älskar vitt. Svag för mörk choklad. Skriver om tankar kring barnen, vuxenlivet, betraktelser i vardagen, med inslag av resor, inredning (sällan just nu) och skilsmässan (inte heller så ofta), eller snarare konsekvenser av den samma.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela