Ett stenkast från Fyndet

- inte långt från Mitt i Fågelsången

Det här får mig att må bättre

Publicerad 2010-12-10 07:00:00 i Personligt - 30 dagar,


Del 23

Goda vänner som stöttar.
Goda vänner som roar.
Goda vänner som bara är. Finns.

Träning. Jag SKA verkligen ta tag i den nu. Inga ursäkter. Ska tom vara ledig de mellan-
dagar jag inte har barnen för att ta mig tid att träna. Jag vet ju hur gott det gör. Både
fysiskt och i knoppen.

God mat och något gott i glaset. En fin bit älgkött, ugnsrostade grönsaker. Kall sås. Roodeberg.

Vackra ting. Blommor. Gladioler och gerbera. Krispiga tulpaner, helst vita. Eller skirt rosa.

Att ha möjlighet att hjälpa någon som behöver hjälp. Både ekonomiskt och på andra sätt.

Och så den självklara ingrediensen. Barnen. Mina ögonstenar.



Kommentarer

Postat av: Den där tjockisen

Publicerad 2010-12-11 00:36:03

Ah vita tulpaner måste väl vara den enda egentliga fördelen med februari-mars? Eller, faktiskt, alla tulpaner nästan. Men vita allra mest.

Postat av: Ett stenkast från Fyndet

Publicerad 2010-12-21 13:51:55

Ja men visst är det delvis sant :) Utan tulpaner, inget februari..

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

alacs

Mamma till 3 halvtidsboende älskade ungar (10, 9, 3.5). Jobbar som affärssystemskonsult. Periodare vad gäller träning. Älskar vitt. Svag för mörk choklad. Skriver om tankar kring barnen, vuxenlivet, betraktelser i vardagen, med inslag av resor, inredning (sällan just nu) och skilsmässan (inte heller så ofta), eller snarare konsekvenser av den samma.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela