Ett stenkast från Fyndet

- inte långt från Mitt i Fågelsången

Det här upprör mig

Publicerad 2010-12-09 09:22:22 i Personligt - 30 dagar,


Del 22

Det självklara. Övergrepp på barn. Pedofiler. Än mer pedofiler med egna barn.

Det mer nära. Vuxna som sätter sig själva framför barnen. Inte alltid. Men mer
ofta än vad som tycks ok. Särskilt när de prioriterar struntsaker åt sig själva
framför att låta barnen ta del av vardagen.

Det bagatellartade. Att affärsidkarna tillåter sig själva att tillåta brödproducenterna
att låta 4 dagar gammalt vitt bröd finns till försäljning.

I vardagen. Folks nonchalans. Ingen eller lite visad hänsyn till medmänniskor. Att
trenden är så fokuserad på jag, jag, jag.

Personligt. Att jag har så illa dålig karaktär. Att jag inte tar tag i träningen, nu när för-
kylningen är väck.


.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

alacs

Mamma till 3 halvtidsboende älskade ungar (10, 9, 3.5). Jobbar som affärssystemskonsult. Periodare vad gäller träning. Älskar vitt. Svag för mörk choklad. Skriver om tankar kring barnen, vuxenlivet, betraktelser i vardagen, med inslag av resor, inredning (sällan just nu) och skilsmässan (inte heller så ofta), eller snarare konsekvenser av den samma.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela