Ett stenkast från Fyndet

- inte långt från Mitt i Fågelsången

Detta ångrar jag

Publicerad 2010-12-05 07:00:00 i Personligt - 30 dagar,


Del 19

Jag ångrar att jag inte insisterade på att vi skulle prata om vad som inte var bra.
Då i februari för snart 2 år sedan. Då när det kändes som att något inte var som
det skulle. Men när han bedyrade att han älskade mig.

Jag ångrar att jag inte sökte efter den bästa familjeterapeuten som fanns. Den bästa,
som hade kunnat guida oss rätt. Men jag förstod inte att det var så illa som han nu
efteråt säger att det var. Inget i hans handling visade att det var fel. Inte mycket i
hans sätt. Men det var tystnaden, som så här efteråt, avslöjar.

Jag ångrar att jag inte kunde läsa mellan raderna.

Jag ångrar att jag inte var mer lyhörd.


.

Kommentarer

Postat av: Cee78

Publicerad 2010-12-05 13:24:49

Oj, vad ont det gör att läsa det där. Låter precis som mina egna ord. Som mitt liv. Med facit i hand är det lätt att veta vad man kunde gjort. Vad man kunde sagt.

Men. Det finns en mening med allt. Vägen kan vara krokig och svår. Men jag tror ändå att livet ser till att saker och ting sker. Det finns en mening med allt. Det tror jag på.

Postat av: Lotten

Publicerad 2010-12-06 00:50:01

Jag ser att det smärtar i dig ännu. Kram

Postat av: -ME-

Publicerad 2010-12-06 11:19:19

Om du gjorde det bästa du kunde av den information du hade, då får du inte ångra dig. Du kan sörja och vara ledsen, men om du gjorde ditt bästa, då är det inte ånger du ska känna...

Postat av: Anonym

Publicerad 2010-12-06 13:46:18

Jag vet av egen erfarenhet att även om livet inte blir som man tror så blir det bra. Våga tro på det!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

alacs

Mamma till 3 halvtidsboende älskade ungar (10, 9, 3.5). Jobbar som affärssystemskonsult. Periodare vad gäller träning. Älskar vitt. Svag för mörk choklad. Skriver om tankar kring barnen, vuxenlivet, betraktelser i vardagen, med inslag av resor, inredning (sällan just nu) och skilsmässan (inte heller så ofta), eller snarare konsekvenser av den samma.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela