Ett stenkast från Fyndet

- inte långt från Mitt i Fågelsången

Julgran

Publicerad 2010-12-18 23:59:41 i Årstider/Högtider - jul,


Idag har jag sålt julgranar. Och köpt en.

Om du bor i Sollentuna, och inte har köpt en gran än, tycker jag du ska åka till Gateau i Edsviken, Silverdals torg, Slottsträdgården i Ulriksdal, OK på Sollentunavägen, Helenelunds C, Poppelvägen eller Holken och köpa en. Då stödjer du Sollentuna Södra Scoutkår förutom att du får en osedvanligt fin gran. Vanliga granar, eller kungsgranar. Själv lyxade jag till det med en kungsgran.


.

Kommentarer

Postat av: Kiddan

Publicerad 2010-12-21 07:12:27

Hej, vi köpte vår av Hockeyklubben som säljer ovanför Turebergs IF (vid Sofielundsskolan). Jättebra service och finaste granarna. Scouterna skulle jag inte stödja, gillar inte deras verksamhet vad avser krav på föräldradelaktighet in absurdum. Dessutom hade de fula granar...

Postat av: Ett stenkast från Fyndet

Publicerad 2010-12-21 08:16:09

Synd att du inte hittade någon fin gran hos scouterna. De vi sålde tyckte jag såg jättefina ut.



Och vad gäller föräldraengagemang - 2 tillfällen per år "förväntas" vi ställa upp till skillnad från hockeyn där man skjutsar o närvarar på varenda träning o match, iaf de familjer jag känner m hockeyspelande barn.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

alacs

Mamma till 3 halvtidsboende älskade ungar (10, 9, 3.5). Jobbar som affärssystemskonsult. Periodare vad gäller träning. Älskar vitt. Svag för mörk choklad. Skriver om tankar kring barnen, vuxenlivet, betraktelser i vardagen, med inslag av resor, inredning (sällan just nu) och skilsmässan (inte heller så ofta), eller snarare konsekvenser av den samma.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela